• Anonym (Ts)

Hur mådde ni INNAN ni fick glasögon?

Är det någon med brytningsfel och är översynt? Hur mådde ni innan ni fick synfelet?

Jag har haft tryck över huvudet/yrselkänsla (dock ej yr som att rummet snurrar utan mer lätt gungande yrsel) och lätt illamående i snart en månads tid. Gick till optikern som påtalade mitt synfel i vänstra ögat. Trodde inte jag hade synfel men tydligen behöver jag glasögon som jag väntar på nu.

Undrar bara om det är ?normalt? att må som jag gör eller om det kan vara annat? Svårt för er att svara på så jag frågar istället: hur mådde ni innan glasögon? Som vanligt eller var det något avvikande?

• Svar på tråden Hur mådde ni INNAN ni fick glasögon?
  • Anonym (Angelika)

Illamående, huvudvärk och jämt torra och ansträngda ögon som ständigt kliade (vilket de egentligen inte gjorde, jag bara kliade i dom hela tiden eftersom jag upplevde att det var suddigt och pillade bort "hårstrån".. När jag helt enkelt inte såg)

• Anonym (Ts)
    Anonym (Angelika) skrev 2020-02-27 07:14:44 följande:

Illamående, huvudvärk och jämt torra och ansträngda ögon som ständigt kliade (vilket de egentligen inte gjorde, jag bara kliade i dom hela tiden eftersom jag upplevde att det var suddigt och pillade bort "hårstrån".. När jag helt enkelt inte såg)

Hur länge mådde du såhär? Jag blir tokig på illamåendet jag känner dagligen. Känner inget i ögonen förutom att jag måste blinka hela tiden för att det känns som jag har en ?hinna? som måste blinkas bort. Vad har du för synfel?
  • Anonym (Ts)
    Vivala skrev 2020-02-27 07:40:10 följande:

Grumlig syn, huvudvärk trött i ögonen.

Vilken typ av huvudvärk hade du om du skulle beskriva den?
  • Anonym (Angelika)
    Anonym (Ts) skrev 2020-02-27 12:31:46 följande:

Hur länge mådde du såhär? Jag blir tokig på illamåendet jag känner dagligen. Känner inget i ögonen förutom att jag måste blinka hela tiden för att det känns som jag har en ?hinna? som måste blinkas bort. Vad har du för synfel?

Närsynt och brytningsfel

Ja känsla av hinna hade jag också, det var det som gjorde att jag ständigt pillade/kliade i ögonen.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Angelika) skrev 2020-02-27 12:46:39 följande:

Närsynt och brytningsfel

Ja känsla av hinna hade jag också, det var det som gjorde att jag ständigt pillade/kliade i ögonen.

Illamåendet du kände, minns du när under dagen den uppstod ? Och hur skulle du beskriva huvudvärken om du minns?
  • Anonym (Angelika)
    Anonym (Ts) skrev 2020-02-27 12:55:12 följande:

Illamåendet du kände, minns du när under dagen den uppstod ? Och hur skulle du beskriva huvudvärken om du minns?

Nån timme efter jag klivit upp så började jag ju anstränga ögonen och då kom både huvudvärk och Illamåendet ungefär samtidigt.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Angelika) skrev 2020-02-27 13:18:25 följande:

Nån timme efter jag klivit upp så började jag ju anstränga ögonen och då kom både huvudvärk och Illamåendet ungefär samtidigt.

Som mig då ezakt. Kommer oftast efter frukosten. Hur länge mådde du såhär? Har mått såhär en månad nu och står knappt ut
  • Anonym (Angelika)
    Anonym (Ts) skrev 2020-02-27 13:32:23 följande:

Som mig då ezakt. Kommer oftast efter frukosten. Hur länge mådde du såhär? Har mått såhär en månad nu och står knappt ut

Minns inte riktigt men det var nog några månader innan jag kom iväg till optikern
  • Vivala
    Anonym (Ts) skrev 2020-02-27 12:32:05 följande:

Vilken typ av huvudvärk hade du om du skulle beskriva den?

Som en väldig trötthetshuvudvärk. När man sovit för lite typ. Kände oxå som att det va en hinna över ögonen eller jag behövde gnugga/blinka hela tiden. Jag har väldigt låg styrka på mina glasögon 0,75 på ena och 1,5 på andra ögat. Men brytningsfel som blir värre hela tiden.
Svar på tråden Hur mådde ni INNAN ni fick glasögon?