• Nifflan

    Bästa barnmorskemottagningen i Göteborg?

    Jag har precis plussat och undrar nu vart jag ska vända mig. Ge mig tips på bra barnmorskor i Göteborg!

  • Svar på tråden Bästa barnmorskemottagningen i Göteborg?
  • Limarie

    Intressant fråga. Jag plussade nyligen och letade då också efter en bra MVC i Göteborg. Det jag kunde läsa mig till var att barnmorskegruppen https://barnmorskegruppen.se/ ska vara bra. Så jag bokade in mina besök dit.

    Men även hört att Kungstens MVC är bra.

    Jag kan börja berätta från och med nästa vecka. Första samtal då i v 7+0.


    Embryodonation 02/2020-Äggdonation 01/2020 avbruten-AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - 2 IVF 2019 med ICSI - 0 av 9 ägg befruktades
  • Anonym (Ellen)

    Jag går på Brämaregårdens barnmorskemottagning. Valde den för att den ligger nära. Kan inte rekommendera den. Min barnmorska är virrig, glömsk och känns oengagerad. Funderar starkt på att byta.

  • Anonym (My)
    Limarie skrev 2020-02-27 08:48:44 följande:

    Intressant fråga. Jag plussade nyligen och letade då också efter en bra MVC i Göteborg. Det jag kunde läsa mig till var att barnmorskegruppen barnmorskegruppen.se/ ska vara bra. Så jag bokade in mina besök dit.

    Men även hört att Kungstens MVC är bra.

    Jag kan börja berätta från och med nästa vecka. Första samtal då i v 7+0.


    När jag blev gravid med andra barnet gick jag till Barnmorskegruoppen. Vid första besöket så ville jag få mitt TSH kollad då jag har hypotyreos och under första graviditeten där jag gick till mvc i Lindome så sa min BM att de kollade alltid det på alla kvinnor när de skrevs in då det är ett vanligt problem att man får problem. BM på barnmorskegruppen tyckte inte det behövdes, men efter lite tjat kollades det upp och mycket riktigt, min medicin fick justeras. Vid andra besöket så vet jag inte riktigt vad som hände, men jag satt där och fick ingen hjälp. Barnmorskan gick förbi mig flera gånger men jag ropades inte upp. När jag väl frågade varför jag inte fick komma in hade hon bara några minuter kvar tills nästa patient så hon hann inte med mig utan bokade in en ny tid.

    Längre in i graviditeten fick min tre år äldre syster en propp k hjärnbarken. Än en gång fick jag tjata mig till prover då jag inte ville riskera att råka ut för samma sak. Just frågan om man själv eller en nära anhörig haft propp är ju en av de vanligaste frågorna vid inskrivningen, vilket gör att jag förmodar att det finns en orsak till det. Det var droppen som fick bägaren att rinna över och jag bytte åter till Lindome. Nu fick jag inte samma bm som under första graviditeten då hon hade slutat, och jag klickade inte helt med den jag fick, men hon kändes betydligt bättre än hon jag haft på BM-gruppen. Så allt handlar om personkemi, tror jag
  • Anonym (Lime)

    Går på barnmorskegruppen och är nöjd. Fick först en bm som jag inte klickade med så bad att få byta efter första besöket och den jag har nu är jättebra. Är nog mer person än själva mottagningen som avgör om det känns bra.

  • Limarie

    Update från mitt första möte på barnmorskegruppen.

    Vi kunde ha fått en bättre barnmorska tror vi. Allt stämde. Utöver ett trevligt första samtal hjälpte hon till med ett extra tidigt ul hos läkaren, fixade tid till psykologen och allt stämde bara.


    Embryodonation 02/2020-Äggdonation 01/2020 avbruten-AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - 2 IVF 2019 med ICSI - 0 av 9 ägg befruktades
  • Lillastjärnskottet
    Limarie skrev 2020-03-04 16:55:22 följande:

    Update från mitt första möte på barnmorskegruppen.

    Vi kunde ha fått en bättre barnmorska tror vi. Allt stämde. Utöver ett trevligt första samtal hjälpte hon till med ett extra tidigt ul hos läkaren, fixade tid till psykologen och allt stämde bara.


    Det var ett tag sedan kanske, men vad hette den barnmorskan som ni fick på Barnmorskegruppen? Är ni fortfarande nöjda?

    Är på väg att skriva in mig nu så håller på att höra mig för lite.
  • jemalot

    Jag går till kungshöjd mvc, och har bara varit där på två besök ännu, men såhär långt allt väl. Min BM verkar lyhörd och ställer mycket frågor. En del saker tycker jag hon kunnat förklara och berätta för mej muntligen istället för att bara trycka en broschyr i näven, men antar att det är tidsbrist. Ganska hård belagd mvc tror jag och finns inte jättemycket tider att välja mellan när man ska boka tid.

    Gick även hos barnmorskehuset på extra tidigt UL i vecka 8 då det inte går att få hos de kommunala tydligen. De var verkligen supertrevlig och vi klickade bra, fräscha lokaler osv. Plus för att man fick ta med partner, det får man ju inte hos den offentliga.

Svar på tråden Bästa barnmorskemottagningen i Göteborg?