Är jag ung?
Fråga 1. Nu är jag 26, är jag ung nu?
Fråga 2. Snart är jag 30, är jag ung då?
Fråga 3. Lite senare blir jag 35, räknas jag fortfarande som ung då?
Fråga 4. När slutar jag anses som ung av allmänheten?
Man är ung till 26, sen går det utför.
Fråga 4: Du slutade vara ung vid 18 års ålder.
Fråga 4: Du slutade vara ung vid 18 års ålder.
1: Du räknas som ung av alla som är äldre än 13 år. De som är 12 år och yngre tycker att du är en tant/gubbe
2. Du räknas som ung av alla som är äldre än 20 år. De som är 19 år och yngre tycker att du är mogen och börjar bli väldigt tråkig.
3. Du räknas som ung av alla som är äldre än 26 år. De som är 25 år och yngre får smått panik när de tänker på 35-åringar. Livet är ju slut då.
4. Av 75+ räknas du som ung ända tills du fyller 55. Sedan blir du medelålders.
Kan jag hjälpa dig med någon mer fråga?
Mvh
Oraklet
Det kan inte stämma. Finns ju ett populärt uttryck hos medelålders som lyder "jag är bara 25" som de använder när de ska skämta om sin ålder och att de vill vara unga.
Och hur många gånger har man inte hört "du är bara 25, i din ålder festade jag och levde loppan"
"Du är bara 25 och har hela livet framför dig" osv osv.
Vill tillägga att jag fortfarande är 25 men fyller 26 om 2 månader det var därför jag skrev 26 i trådstarten, och 25 och 26 är typ samma ålder.
Och inte tala om de klassiska uttrycken "du är 25, bara barnet ju"
"Men snälla, du är bara 25, i din ålder ska man festa resa och leva livet. Det är alldeles för tidigt att tänka på barn nu, du har minst 10 fruktsamma år kvar"
1: Du räknas som ung av alla som är äldre än 13 år. De som är 12 år och yngre tycker att du är en tant/gubbe
2. Du räknas som ung av alla som är äldre än 20 år. De som är 19 år och yngre tycker att du är mogen och börjar bli väldigt tråkig.
3. Du räknas som ung av alla som är äldre än 26 år. De som är 25 år och yngre får smått panik när de tänker på 35-åringar. Livet är ju slut då.
4. Av 75+ räknas du som ung ända tills du fyller 55. Sedan blir du medelålders.
Kan jag hjälpa dig med någon mer fråga?
Mvh
Oraklet
När jag var 26 fick jag mitt första barn och hade heltidsjobb, radhus, två universitetsutbildningar och var gift. Jag tror jag ansågs vara ganska ung för att leva det liv jag levde. Jag tror också många idag 15 år senare ser mig som en ung tonårsmamma.
Men ung har jag aldrig känt mig. Jag har alltid känt mig som 20 år äldre än vad jag är och det är.
Ts känner du dig ung?
Har du åldersnoja eller?
Man kommer ändå inte ur livet levande
Man är inte äldre och har inte roligare än man gör sig.
När jag var 26 fick jag mitt första barn och hade heltidsjobb, radhus, två universitetsutbildningar och var gift. Jag tror jag ansågs vara ganska ung för att leva det liv jag levde. Jag tror också många idag 15 år senare ser mig som en ung tonårsmamma.
Men ung har jag aldrig känt mig. Jag har alltid känt mig som 20 år äldre än vad jag är och det är.
Ts känner du dig ung?
Man är inte äldre och har inte roligare än man gör sig.
Det beror alltid på vem man frågar och vem man jämför med. Du är ung jämfört med mig som är 51. Jag är ung enligt svärmor som är 91.
Men ung överlag är man till max 30. Om vi pratar bara den faktiska åldern då. I sinnet kan man vara ung hela livet. Eller gammal redan som ung.
Det spelar ingen roll hur gammal du är känner du dig ung ja då är du det. Jag tycker att vi ska sluta med åldershysterin. Jag är 42 men känner mig fortfarande ung. Får fortfarande frågan om jag ska åka som vuxen eller ungdom på bussen. Jag tänker se mig som rätt ung hela livet. Dvs jag tänker inte börja tänka på att jag är gammal och inte kan göra saker bara för det. När det gäller samhällets syn på när man räknas som ung är det olika. Ungdom när man ska åka buss där jag bor tex är om man är 25 eller yngre. Ser man rent kroppsligt då är hjärnan färdigutvecklad vid 25 och kroppsligt peakar man vid 30. Men som många har skrivit jag skulle säga att det man ser som ungt beror på vem man frågar och hur personen är för det är väldigt olika.
Tror du har lite åldersnoja och att det är därför du tänker på det. Men jag ska ge dig ett råd. Lev livet som du vill. Man kan göra vad man vill oavsett ålder. Blir så glad när jag ser äldre som skiter i att dom är gamla och gör det dom känner för. 90 åringar som går på festival. 100 åringar som börjar åka bräda eller hoppar fallskärm. Själv är jag skitkass på att se hur gamla folk är ibland tror jag att dom är mycket äldre ibland mycket yngre. Men jag skiter i vilket jag bryr mig inte vilken ålder folk har lev livet och gör vad du vill. Sen kan jag säga att ur samhällets syn så skulle jag tro att du åtminstone räknas som ung tills du blir trettio. Men efter det ses du inte som gammal bara mer vuxen.
Jag är 33år (fyller 34 u sommar) jag känner mig inte ung men heller inte äldre jag är i någon ålder där mitt emellan