• Sjolanderrr

    Sjuksköterska kriminalvården

    Hej! Undrar om någon härinne har erfarenhet av sjuksköterskejobb inom kriminalvården? Är intresserad av att veta vad lönen brukar ligga på samt hur "arbetsvillkoren" ser ut, är kriminalvården en bra arbetsgivare för oss syrror?

  • Svar på tråden Sjuksköterska kriminalvården
  • Sjolanderrr
    Användarenamnet skrev 2020-02-27 19:45:49 följande:

    Varför vill du jobba just inom kriminalvården?


    Är mest intresserad av att veta hur det är eftersom jag själv inte har någon erfarenhet av det. Tänker mig att det säkert innebär en hel del eget arbete och att man får möjlighet att lägga upp sina dagar som man vill mer än om man jobbar på t.ex. ett sjukhus. :)
  • CitronTulo

    Är nog väldigt olika beroende på vilken slags anstalt du skulle jobba på!
    Hur stor den är, om den är öppen eller sluten t.ex. Kan tänka mig att man kanske är på flera anstalter om de är små.

  • isolande

    Jag har inte jobbat som ssk inom kriminalvården, men i många år som vårdare (på 3 olika anstalter med varierande säkerhetsgrad).

    Det jag kan säga är att du måste vara beredd på att hantera personer som gör ALLT för att få mer mediciner än de egentligen behöver. Manipulationer, hot, drama, gråt, skrik osv är något man måste klara av att hantera.

    Sedan hur dagen är upplagd beror på anstaltens storlek och klientel. Anstalten har läkarmottagning vissa dagar och då får du assistera läkaren. Sedan dela mediciner i dosetter och ta emot sjukskrivningar. Mycket tid går åt till att bedöma simulanter som inte är så sugna på att gå till den sysselsättning som de har inom anstalten (skola, jobb, behandling).

    För att vara en bra anstaltsssk behöver man en jävla massa skinn på näsan och kunna ta folk helt enkelt.

Svar på tråden Sjuksköterska kriminalvården