• Anonym (MM)

    SVT: Sverige möter med Lamotte. Bör polisen vara snällare mot kriminella? Måste man visa respekt mot kriminella??

    SVT: Sverige möter med Lamotte.

    Kollade på debattprogrammet. De flesta verkade tycka att man ska ha "respekt" för de kriminella. De vill att man ska be kriminella om lov att filma? De vill inte att polisen kontrollerar kriminella??

    Om man kollar på programmet så kan man tro att Svenskar i allmänhet tycker så.  Det jag undrar är hur man kan ens kan tänka så?

    Eller är det vanligare att folk tycker mer synd om de kriminella än offren?

  • Svar på tråden SVT: Sverige möter med Lamotte. Bör polisen vara snällare mot kriminella? Måste man visa respekt mot kriminella??
  • Anonym (Mdbgrd)

    Problemet är att dessa kriminella grupper förväxlar respekt med rädsla.

    Genom att vara oförutsägbar idiot vinner man ingen som helst respekt, däremot kan folk bli rädda för en.

    Man ska hur som helst inte visa mer respekt för de kriminella än för oss andra. Däremot inte sagt att man bete sig hur som helst mot idioterna. (Fast jag förbehåller mig rätten att kalla dem idioter här.)

  • Anonym (XXX)
    Anonym (MM) skrev 2020-02-28 12:33:26 följande:

    SVT: Sverige möter med Lamotte.

    Kollade på debattprogrammet. De flesta verkade tycka att man ska ha "respekt" för de kriminella. De vill att man ska be kriminella om lov att filma? De vill inte att polisen kontrollerar kriminella??

    Om man kollar på programmet så kan man tro att Svenskar i allmänhet tycker så.  Det jag undrar är hur man kan ens kan tänka så?

    Eller är det vanligare att folk tycker mer synd om de kriminella än offren?


    Man är nog ganska korkad om man tror att de som var med i programmet talar för hela landet...
  • Anonym (H)

    Man ska inte ha respekt emot kriminella. Man ska inte heller ha respekt för en som på vägen till SVT drar på sig skyddsväst för att stoltsera med under debatten. Större patetisk person har jag sällan skådat. Det enda jag instämmer i är att man aldrig ska dalta med kriminella.

  • Anonym (MM)
    Anonym (H) skrev 2020-02-28 12:57:20 följande:

    Man ska inte ha respekt emot kriminella. Man ska inte heller ha respekt för en som på vägen till SVT drar på sig skyddsväst för att stoltsera med under debatten. Större patetisk person har jag sällan skådat. Det enda jag instämmer i är att man aldrig ska dalta med kriminella.


    Lamotte gjorde helt rätt i att ha skyddsväst påsig som markering. Så många hot han fått där han gett telefonnummer å allt till polisen. Men polisen alltid lagt ner utredningen pga resursbrist.
  • Anonym (MM)

    Dessutom vågade man inte låta SVT vara i Krongården pga att det var för farligt. Men Lamotte vågade sig dit.

  • Anonym (H)
    Anonym (MM) skrev 2020-02-28 13:20:48 följande:

    Lamotte gjorde helt rätt i att ha skyddsväst påsig som markering. Så många hot han fått där han gett telefonnummer å allt till polisen. Men polisen alltid lagt ner utredningen pga resursbrist.


    Hur många är det som inte blir utsatta för hot? Alla kvinnor som får hot om att våldtas av en mängd olika anledningar, inkl från extremhöger, de läggs alla ner pga resursbrist. Skulle Lamotte ha en särställning hos polisen? Varför då? För att han är sk patriot?
  • Anonym (H)
    Anonym (MM) skrev 2020-02-28 13:23:33 följande:

    Dessutom vågade man inte låta SVT vara i Krongården pga att det var för farligt. Men Lamotte vågade sig dit.


    Han hoppades att något skulle hända för att få vatten på sin kvarn.
  • LukasX
    Anonym (H) skrev 2020-02-28 12:57:20 följande:

    Man ska inte ha respekt emot kriminella. Man ska inte heller ha respekt för en som på vägen till SVT drar på sig skyddsväst för att stoltsera med under debatten. Större patetisk person har jag sällan skådat. Det enda jag instämmer i är att man aldrig ska dalta med kriminella.


    Håller med helt om detta!
  • Anonym (MM)
    Anonym (H) skrev 2020-02-28 13:27:10 följande:
    Hur många är det som inte blir utsatta för hot? Alla kvinnor som får hot om att våldtas av en mängd olika anledningar, inkl från extremhöger, de läggs alla ner pga resursbrist. Skulle Lamotte ha en särställning hos polisen? Varför då? För att han är sk patriot?
    Men om polisen får allt serverat flera ggr så borde något fall fällas.

    Dessutom finns det fall där folk dömts för hatbrott, så varför skulle man inte kolla Lamottes fall? För att han inte är PK?
  • Anonym (MM)
    Anonym (H) skrev 2020-02-28 13:31:27 följande:
    Han hoppades att något skulle hända för att få vatten på sin kvarn.
    Förmodligen, men politikerna hade proppat platsen med poliser:) Underligt när politikerna förra gången Lamotte var där sa att det var sååå lugnt där. Man kan ju undra varför kommunen köper in skottsäkra fönster för hundratusentals skattekronor till PRO-föreningen när det är så lugnt där, kan någon förklara?
Svar på tråden SVT: Sverige möter med Lamotte. Bör polisen vara snällare mot kriminella? Måste man visa respekt mot kriminella??