• Anonym (RR)
    Sat 29 Feb 2020 11:23
    1863 visningar
    12 svar
    12
    1863

    Sex känns annorlunda efter förlossning

    Såhär 8 månader efter förlossning känns fortfarande vaginalt samlag inte detsamma, blir deprimerad då det är det bästa jag vet och förut kunde jag få flera orgasmer tätt men inte längre.

    Det känns skönare och mer om jag kniper ihop benen, typ skedställnnig eller bakifrån men direkt jag särar på benen i missionären så känns det närapå ingenting :(

    Det antar att det känns annorlunda för min kille också, han har svårare att komma när vi kör vaginalt, före hade han inte det. Har inte velat prata om det med honom.

    Hur tränar man upp knipet? Har verkligen försökt men tror jag använder fel teknik för det har inte blivit någon skillnad.

    Någon man här som har barn och märkt skillnad på sexet före och efter barn? Vill ju att han ska ha det skönt också.

  • Svar på tråden Sex känns annorlunda efter förlossning
  • Anonym (gäst)
    Sat 29 Feb 2020 12:08
    #1

    Eh ja ny mamma som känner osäkrhet inför sin mans sexualitet och njutning? Känns ju onödigt, kanske barnet snappar upp dynamiken och underliggande, undermedvetna grejer hos er som formar hela hens relationer till andra människor i livet. Då är det nog bättre att ni testar lite annat.. anpassa sexet efter er situation. En nybliven mamma kanske vill ha sex på ett annat sätt än en långtidsmamma eller barnlös kvinna inte vet jag . Varför anpassa efter en norm som inte ens är anpassat efter er nuvarande livsstil? Testa nåt kärleksfullt kinky kanske? så barnet kan få glada, självsäkra föräldrar när det är i ett sånt ungt stadie redan. Det tror jag är bra men å andra sidan vad vet jag

  • Anonym (Kille­29)
    Sat 29 Feb 2020 12:40
    #2

    Min sambo och jag hade samma problem efter vi fick barn, att det inte kändes så mycket för någon av oss... blev bättre efter ett år av knipövningar ungefär :)

  • Anonym (man)
    Sat 29 Feb 2020 12:55
    #3
    Anonym (RR) skrev 2020-02-29 11:23:31 följande:

    Såhär 8 månader efter förlossning känns fortfarande vaginalt samlag inte detsamma, blir deprimerad då det är det bästa jag vet och förut kunde jag få flera orgasmer tätt men inte längre.

    Det känns skönare och mer om jag kniper ihop benen, typ skedställnnig eller bakifrån men direkt jag särar på benen i missionären så känns det närapå ingenting :(

    Det antar att det känns annorlunda för min kille också, han har svårare att komma när vi kör vaginalt, före hade han inte det. Har inte velat prata om det med honom.

    Hur tränar man upp knipet? Har verkligen försökt men tror jag använder fel teknik för det har inte blivit någon skillnad.

    Någon man här som har barn och märkt skillnad på sexet före och efter barn? Vill ju att han ska ha det skönt också.


    Jag märkte ingen skillnad efter förlossningen. Men jag begriper inte varför du inte vill prata med din kille om detta? Obegripligt.

    Det finns knipkulor som man kan använda för att träna upp sig, kanske det hjälper.
  • Anonym (RR) Trådstartaren
    Sat 29 Feb 2020 22:46
    #4
    Anonym (gäst) skrev 2020-02-29 12:08:24 följande:

    Eh ja ny mamma som känner osäkrhet inför sin mans sexualitet och njutning? Känns ju onödigt, kanske barnet snappar upp dynamiken och underliggande, undermedvetna grejer hos er som formar hela hens relationer till andra människor i livet. Då är det nog bättre att ni testar lite annat.. anpassa sexet efter er situation. En nybliven mamma kanske vill ha sex på ett annat sätt än en långtidsmamma eller barnlös kvinna inte vet jag . Varför anpassa efter en norm som inte ens är anpassat efter er nuvarande livsstil? Testa nåt kärleksfullt kinky kanske? så barnet kan få glada, självsäkra föräldrar när det är i ett sånt ungt stadie redan. Det tror jag är bra men å andra sidan vad vet jag


    Va? Är det här på riktigt ett svar till mitt inlägg? Varför dra in barnuppfostran i detta, sorry att säga det men en del vill fortfarande fortsätta ha ett sexliv efter man fått barn! Barn har ingenting, INGENTING med föräldrars sexliv att göra att det skulle påverka... Gud hoppas inte det var seriöst. Loggar nog ut från familjeliv på heltid.
  • Anonym (....)
    Sat 29 Feb 2020 22:48
    #5

    Kan vara värt att försöka få ett ultraljud av underlivet så att du inte fått några skador på musklerna under förlossningen

  • Anonym (S)
    Sun 1 Mar 2020 10:15
    #6

    Det där måste du be att få undersökt! Det kan röra sig om en muskelskada, och då kan det bli tal om operation.

    Jag har fött tre stora barn vaginalt (5+ kg allihop), och både jag och maken upplever vaginan tightare (aldrig fått några stygn, så det är ju inte som att något skulle ha kunnat blivit felsytt), och då är vår yngsta runt halvåret.

  • Sun 1 Mar 2020 10:30
    #7

    Sök vård tycker jag, det där låter inte helt normalt.

    Alla jag känner som fått barn säger att det känns annorlunda efteråt. För vissa bättre, för andra sämre. Personligen kunde jag inte ha sex förrän ca 7 mån efter förlossningen då sex gjorde fysiskt ont. Sökte vård som tyckte jag skulle använda lokalbedövande medel... Sökte svar själv då istället och kom fram till att jag hade överspänd bäckenbotten. Knipövningar för mig är direkt olämpligt. När jag slutade med övningarna blev det bättre, tajtheten som var mitt största besvär minskade och sen dess har det bara blivit bättre.

  • Anonym (Tur)
    Fri 10 Jul 2020 23:09
    #8

    Ksn ta ett tag håll ut

  • Anonym (Tur)
    Fri 10 Jul 2020 23:09
    #9

    Ksn ta ett tag håll ut

  • Anonym (Tur)
    Fri 10 Jul 2020 23:10
    #10

    Ksn ta ett tag håll ut

  • Anonym (Tur)
    Fri 10 Jul 2020 23:10
    #11

    Ksn ta ett tag håll ut

  • Anonym (Tur)
    Fri 10 Jul 2020 23:10
    #12

    Ksn ta ett tag håll ut

  • Anonym (Tur)
    Fri 10 Jul 2020 23:10
    #12

    Ksn ta ett tag håll ut

  • Anonym (Tur)
    Fri 10 Jul 2020 23:10
    #12

    Ksn ta ett tag håll ut

Svar på tråden Sex känns annorlunda efter förlossning