• Anonym (Trött själ)
    Sat 29 Feb 2020 11:54
    616 visningar
    6 svar
    6
    616

    Han kommer aldrig att sluta

    Hej!

    Jag i snart 6år varit ett par med en man som har varit hela min värld, han lyfte mig till skyarna och behandlade mig som en drottning jag kunde inte förstå hur jag haft sån tur. Vi har ett barn tillsammans som han alltid tagit hand om mycket väl och alltid varit där, jag har varit så bortskämd och han är varit både dröm mannen och dröm pappan.

    Tills vi bott ihop ca ett år då började helvetet med stora intag av alkohol full hela tiden dag som natt, på jobbet.. Han har orsakat så mycket bråk och drama misshandlar mig psykiskt i princip varje dag när han är full.

    Och sedan såklart anklagat mig för allt det är ju jag som ska ändra på mig inte han ..han förstår inte att det är hans drickande som orskar allt detta elände.

    Har sagt att jag ska hjälpa honom till läkare men det enda han säger är att han behöver inte hjälp.

    Jag orkar inte mer! Jag är helt slutkörd.

    Jag har levt på honom eftersom jag är sjukskriven men har inte rätt till någon sgi.

    Jag är rädd! Vad ska jag göra?

    Någon som varit i samma situation?

  • Svar på tråden Han kommer aldrig att sluta
  • Anonym (mmm)
    Sat 29 Feb 2020 12:02
    #1

    Du måste givetvis kapa direkt - idag!
    Du och ditt barn ska inte leva så här. Har du kontakt med Socialen? Orosanmälan bör ju skrivas eftersom ni har barn. 

    Kontakta kvinnojour, vad som helst. 

  • Anonym (T)
    Sat 29 Feb 2020 12:02
    #2

    Jag jag jag? Barnet är väl det du borde tänka på .

  • Anonym (Trött själ) Trådstartaren
    Sat 29 Feb 2020 13:57
    #3
    Anonym (T) skrev 2020-02-29 12:02:56 följande:

    Jag jag jag? Barnet är väl det du borde tänka på .


    Såklart kommer barnet först, i mina JAG så är det jag och barnet som räknas.
  • Sat 29 Feb 2020 14:01
    #4

    Kan du ge exempel på hur/vad han vill du ska ändra på?

  • Anonym (Anna)
    Sat 29 Feb 2020 14:22
    #5
    Anonym (T) skrev 2020-02-29 12:02:56 följande:

    Jag jag jag? Barnet är väl det du borde tänka på .


    Precisa, och för att kunna hjälpa barnet så är det viktigt att TS tänker på sig själv, hur ska hon annars kunna hjälpa sitt barn?
  • Sat 29 Feb 2020 14:34
    #6

    Har vart i samma sits.. man är så manipulerad till att tro på deras skitsnack. Totalt nedtrampad under skorna. Du kommer må så bra när du bestämmer dig å lämna men ingen kan bestämma åt dig. Tyvärr men du måste lämna å du kommer klara dig. Har du nån nära (mamma /pappa/släkt) du kan åka till ? Som vet hur du har de?

Svar på tråden Han kommer aldrig att sluta