Anonym (vår) skrev 2020-03-02 22:55:17 följande:
hej, du behöver få hjälp... Samtalsterapi, medicin, verktyg att hantera din ångest tänker jag...Undrar också hur ser din livssituation ut....du säger att du fått sämre självkänsla....om du inte har jobb, dålig ekonomi eller dylikt så påverkar det ju dig. Om inte du har det så försök skapa rutiner som du kan göra morron middag kväll som du mår bra av. Gör dem även om det tar emot. Till exempel lyssna på musik på morronen när du vaknar som piggar upp....säg till dig själv att jag tycker om mig själv och jag är värdefull när du borstar tänderna framför badrumsspegeln...
Jag tror ångest är symtom på att något inte är bra, men ibland kan man ha ångest utan förklaring också men var snäll emot dig själv och ställ inte för höga krav.
Att samtala med någon och att inte behöva vara själv tror jag är bra...och motion kan vara bra också...till exempel ut och gå en liten promenad även om det tar emot....
Anonym (vår) skrev 2020-03-02 22:57:29 följande:
Hej igen, migrän anfall kan också orsaka yrsel och kräkningar och man behöver inte ha huvudvärk som symtom. Och om man är stressad o har ångest så kan man säkert lättare få migrän också...så kolla upp om det kan vara det...
Jag tog examen i januari. Typ 80-90% av alla i klassen har fått jobb med bra lön (tillsvidaretjänst eller vikariat främst på annan ort). Själv har jag varit mer eller mindre arbetslös till mitten av feb. Är nu tim-anställd på tre olika ställen, varav två av dom inte är relaterade till mitt nya yrke. Där jag arbetar mest är det jättedåligt betalt, fick liksom ut mer pengar av CSN än nu.
Kan inte flytta pga delad vårdnad vilket ställer till det jobbmässigt.
Fyllde jämnt för nån månad sen, skulle fira nu i mars men det lär inte bli av pga dålig ekonomi och ångest (vilket jag egentligen sett fram emot att göra).
Känns bara som att det går utför istället för tvärtom. I min ålder hade jag förväntat mig att ha ett fast jobb, okej inkomst, att äntligen kunna göra sånt jag tidigare inte haft råd med (köpa hus, resa, "skämma bort" mitt barn, äntligen ha semester osv). Det går liksom bra för "alla andra" förutom mig. Kan liksom inte glädjas för andras framgång. Som min pojkvän ex. Han pratar om resor med polarna i sommar, resa med familjen när han fyller år, att han har jobbat så mycket att han typ har dubbla inkomster, beställer hem nya kläder/saker för jämnan. Kan inte rå för det men det sticker i mina ögon för att jag inte kan göra allt det. Jag sitter istället hemma och "roar mig" med promenader/gymmet istället.
Vill gärna inte träffa familj/vänner då det ger mig ångest. Orkar inte prata om detta och är rädd att jag ska bryta ihop. Har bara pratat med pojkvännen om min ångest men märker att han börjar tröttna på det.
Migrän är det inte. Jag har migrän med aura och det kändes inte alls så.
Känns som bröstet ska sprängas ibland. Vill bara SKRIKA rakt ut. Vet inte vad jag ska göra. Hur gör man?