• Sun 1 Mar 2020 11:34
    200 visningar
    2 svar
    2
    200

    Mjölkalergi bebis ?

    Hej!

    Min nu 4 månader gammal bebis vägrade flaskan sen 2 månader tillbaka hon vill egentligen äta men så fort hon får i sig lite ersättning drar hon ihop ben mot magen. Men hon gråter inte är världens lungnaste bebis sover bra men äter bara 300 ml ungefär i 24 tim. Det är för lite därför går hon inte heller upp som hon ska. Jag fick en ersättning som geter Althera har börjat med det men ser inte någon ändring än men har testat en dag bara ska fortsätta lite till. Hon har egentligen inga symtomer för mjölkalergi hon är glad sover bra men har ont i magen ibland och äter jätte dåligt. Har någon varit med om det ?

  • Svar på tråden Mjölkalergi bebis ?
  • Wed 4 Mar 2020 14:28
    #1

    Min dotter är också 4 månader och kräks väldigt mycket, varpå BVC tyckte att jag skulle prova att äta mjölkfritt. (Dottern ammar). Tycker det är otroligt svårt att veta om hon påverkas eller inte av detta, men några gånger har hon spänt sej i en båge bakåt och bara skrikit. Är ju inte samma som för din bebis, men vad jag förstått kan symtomen skilja sej åt ganska mycket.

  • Anonym (gg)
    Wed 4 Mar 2020 15:44
    #2

    Jag har ett barn med mjölkallergi, han är stor idag, men mjölkallergin växte inte bort i hans fall.

    När han var liten så reagerade han ofta med magsmärtor, som vi uppfattade var kolik. När han fick ersättning så kräktes han upp allt. (Jag ammade men fick sår, så ville stödmata, vilket ju inte fungerade)

    Han började dricka välling när han var runt 10 månader, drabbades ofta av virus och var liten och gnällig eller hur man ska säga. Men vi tänkte väl att barn är olika, och att han blev sådär av alla infektioner han hade.  vid ett och ett halvt år så slutade han växa. 

    Då blev det allergitester från bvc sida (som fram till dess gett oss rådet att ge extra smör, extra grädde i maten, något som ju var jättedåligt för honom), han visade då mjölkproteinallergi på pricktest. 

Svar på tråden Mjölkalergi bebis ?