• LinZan85

    Exet har ny, 1,5 vecka efter vi gjort slut, krossad

    Som rubriken lyder, exet gjorde slut när jag befann mig utomlands, när jag var på väg hem skriver han att han träffat en ny på en gång, och sen bröt vi kontakten.

    Får reda på av hans andra ex att han därefter gått ut öppet på sin fb att han har ny och att dom ska flytta ihop, kan tilläggas att han har två små barn också, som jag aldrig träffade under vårt 6 månader långa förhållande pga att jag tyckte att vi inte skulle ha så bråttom med den biten för barnens skull.

    Under våra 6 månder ihop så ville han att vi skulle gifta oss, flytta ihop, ville att vi skulle kolla ringar, planera för att ta ut min hormonspiral, talade om hela tiden hur vacker jag är, att jag är som en drog som han bara vill ha mer av, skickade massor av låtar med vackra texter som han tänkte på mig med, fick mig att känna mig väldigt älskad, vi hade samma humor, skrattade jämnt, kunde sitta och prata i timmar utan avbrott, jag fick träffa hans föräldrar, ja och mycket mer.

    Nu har jag genom exet fått reda på att han försökt få tillbaka henne under tiden vi varit ihop, att han skickat dickpicks till andra tjejer, att han var otrogen mot sitt ex konstant under deras tid ihop osv

    Och nu sitter jag här, äcklad, sårad, och sjukt ledsen eftersom jag gått på allt han sagt, det gör så ont trots att jag borde enbart vara glad att jag slipper honom, vilket jag till stor del är, men ändå känner en sån sorg då jag trodde jag hittat den jag ville bli gammal med, men förstått att allt bara var en lögn som jag köpte helt och hållet.

    Nån som kan säga nåt för att det ska kännas lite bättre?

  • Svar på tråden Exet har ny, 1,5 vecka efter vi gjort slut, krossad
  • Sandrasöt88

    Läs vad du själv skriver. Ett riktigt praktäckel till "man". Skatta dig lycklig att ni inte skaffade några gemensamma barn.

  • LinZan85
    Sandrasöt88 skrev 2020-03-01 13:06:41 följande:

    Läs vad du själv skriver. Ett riktigt praktäckel till "man". Skatta dig lycklig att ni inte skaffade några gemensamma barn.


    Jag håller med, men känner mig så ledsen ändå, och det är jobbigt ????
  • Unhappy
    LinZan85 skrev 2020-03-01 13:02:47 följande:

    Som rubriken lyder, exet gjorde slut när jag befann mig utomlands, när jag var på väg hem skriver han att han träffat en ny på en gång, och sen bröt vi kontakten.

    Får reda på av hans andra ex att han därefter gått ut öppet på sin fb att han har ny och att dom ska flytta ihop, kan tilläggas att han har två små barn också, som jag aldrig träffade under vårt 6 månader långa förhållande pga att jag tyckte att vi inte skulle ha så bråttom med den biten för barnens skull.

    Under våra 6 månder ihop så ville han att vi skulle gifta oss, flytta ihop, ville att vi skulle kolla ringar, planera för att ta ut min hormonspiral, talade om hela tiden hur vacker jag är, att jag är som en drog som han bara vill ha mer av, skickade massor av låtar med vackra texter som han tänkte på mig med, fick mig att känna mig väldigt älskad, vi hade samma humor, skrattade jämnt, kunde sitta och prata i timmar utan avbrott, jag fick träffa hans föräldrar, ja och mycket mer.

    Nu har jag genom exet fått reda på att han försökt få tillbaka henne under tiden vi varit ihop, att han skickat dickpicks till andra tjejer, att han var otrogen mot sitt ex konstant under deras tid ihop osv

    Och nu sitter jag här, äcklad, sårad, och sjukt ledsen eftersom jag gått på allt han sagt, det gör så ont trots att jag borde enbart vara glad att jag slipper honom, vilket jag till stor del är, men ändå känner en sån sorg då jag trodde jag hittat den jag ville bli gammal med, men förstått att allt bara var en lögn som jag köpte helt och hållet.

    Nån som kan säga nåt för att det ska kännas lite bättre?


    Nu när du ser tillbaka så förstår du att han bara har utnyttjat dig. var glad att du blivit av med honom och vad du än gör ta inte tillbaka honom utan gå vidare och träffa en kille som verkligen älskar dig för den du är.
  • Barbro45

    Det finns män som är kära i kärleken, föremålet är ointressant. Du slapp undan, synd om det ex som han har barn med, hon slipper aldrig loss. Fast det svider, om man själv är ärlig med sina känslor har man svårt att känna igen falskhet, fast man lär sig med tiden. Så gråt, sörj, bli arg, gå vidare.

  • LinZan85
    Unhappy skrev 2020-03-01 13:13:34 följande:

    Nu när du ser tillbaka så förstår du att han bara har utnyttjat dig. var glad att du blivit av med honom och vad du än gör ta inte tillbaka honom utan gå vidare och träffa en kille som verkligen älskar dig för den du är.


    Ja gå vidare ska jag, men detta hände igår, så just nu känns det bara så jobbigt :/
  • LinZan85
    Barbro45 skrev 2020-03-01 13:17:02 följande:

    Det finns män som är kära i kärleken, föremålet är ointressant. Du slapp undan, synd om det ex som han har barn med, hon slipper aldrig loss. Fast det svider, om man själv är ärlig med sina känslor har man svårt att känna igen falskhet, fast man lär sig med tiden. Så gråt, sörj, bli arg, gå vidare.


    Ja jag förstår ju att det vi hade inte var äkta från hans håll, jag brukar vara bra på att läsa folk så känner mig så otroligt dum som inte kunde göra det med honom :/

    Detta hände ju igår, så känns som värst just nu :(
  • LinZan85

    Vill tillägga att allt detta har hänt igår, jag känner mig så dum, så utbytt mot nästa, ångest över att han inte vill ha mig utan någon annan osv

  • Sandrasöt88
    LinZan85 skrev 2020-03-01 14:27:56 följande:

    Vill tillägga att allt detta har hänt igår, jag känner mig så dum, så utbytt mot nästa, ångest över att han inte vill ha mig utan någon annan osv


    Du mådde inte då bra innan den här snubben heller, inte sant? Ta tag i dig själv innan du ger dig in i en ny relation.
  • LinZan85
    Sandrasöt88 skrev 2020-03-01 14:40:01 följande:

    Du mådde inte då bra innan den här snubben heller, inte sant? Ta tag i dig själv innan du ger dig in i en ny relation.


    Både ja och nej, jag hade gått igenom en djup tragedi året innan och precis repat mig när jag träffade honom, föll pladask och trodde jag var djupt lycklig igen. Tills nu.

    Just nu känns det allmänt som att jag vill spy på män överhuvudtaget, så att träffa nån känns uteslutet just nu.
  • Mortiscia80

    Korrektion, han har inte träffat någon ny efter en och en halv vecka. De har naturligtvis haft kontakt en längre tid.

    Ingen vits att sörja en sån där.

  • Butterfly80

    Det är klart att du är ledsen ts, det förstår jag verkligen. Även om det visade sig att han inte var något att ha, så sörjer du såklart den du trodde att han var. Det liv tillsammans du hoppades att ni skulle få. Så självklart kan man sörja en idiot.

    Jag hoppas och tror att du snart kommer att må bättre. Ta en timme i taget, smärtan kommer att lätta. Ta en promenad, träffa en vän om du kan, försök att göra roliga saker. Det går över.

  • LinZan85
    Butterfly80 skrev 2020-03-01 15:16:50 följande:

    Det är klart att du är ledsen ts, det förstår jag verkligen. Även om det visade sig att han inte var något att ha, så sörjer du såklart den du trodde att han var. Det liv tillsammans du hoppades att ni skulle få. Så självklart kan man sörja en idiot.

    Jag hoppas och tror att du snart kommer att må bättre. Ta en timme i taget, smärtan kommer att lätta. Ta en promenad, träffa en vän om du kan, försök att göra roliga saker. Det går över.


    Ja det är ju den delen som är jobbigast, att jag trodde att vi ömsesidigt älskade varandra på riktigt så var det bara en bluff, det är så smärtsamt :/

    Jag kommer ta mig upp det vet jag, men att skriva ut allt i ord och läsa vad andra tycker och tänker är bra för mig, tror annars det är lätt för mig att försköna allt som hänt pga mina känslor för idioten.
  • Unhappy
    LinZan85 skrev 2020-03-01 13:22:23 följande:
    Ja gå vidare ska jag, men detta hände igår, så just nu känns det bara så jobbigt :/
    Ja och ta den tiden du behöver för att sörja, gråta ut brukar hjälpa. Det tar tyvärr en tid att bearbeta speciellt när hjärtat säger en sak och hjärnan en helt annan sak. När mitt näst sista förhållande tog slut så grävde jag ner mig riktigt djupt. Pratade med mina vänner och sörjde men lät det ta sin tid och bearbetade det. Idag är jag glad att det tog slut. Fick se sidor jag inte trodde hade när det tog slut.
  • Unhappy
    LinZan85 skrev 2020-03-01 13:22:23 följande:
    Ja gå vidare ska jag, men detta hände igår, så just nu känns det bara så jobbigt :/
    Ja och ta den tiden du behöver för att sörja, gråta ut brukar hjälpa. Det tar tyvärr en tid att bearbeta speciellt när hjärtat säger en sak och hjärnan en helt annan sak. När mitt näst sista förhållande tog slut så grävde jag ner mig riktigt djupt. Pratade med mina vänner och sörjde men lät det ta sin tid och bearbetade det. Idag är jag glad att det tog slut. Fick se sidor jag inte trodde hade när det tog slut.
  • LinZan85
    Unhappy skrev 2020-03-01 15:33:37 följande:

    Ja och ta den tiden du behöver för att sörja, gråta ut brukar hjälpa. Det tar tyvärr en tid att bearbeta speciellt när hjärtat säger en sak och hjärnan en helt annan sak. När mitt näst sista förhållande tog slut så grävde jag ner mig riktigt djupt. Pratade med mina vänner och sörjde men lät det ta sin tid och bearbetade det. Idag är jag glad att det tog slut. Fick se sidor jag inte trodde hade när det tog slut.


    Jag har gått igenom uppbrott förut som varit smärtsamma, denna gång har jag redan från början hanterat det annorlunda, tidigare skulle jag säga att jag höll fast vid hoppet länge, ville inte slänga saker som påminde om honom osv, denna gång har jag redan slängt det jag kan, blockerat honom och hans nya på fb för att jag inte ska gå in och kolla.

    Skrivit öppet här för att jag ska sluta minnas det som var bra och se om och om igen varför det är bra att jag slapp honom i mitt liv.

    Men ledsen är jag ändå såklart, önskar att jag kunde slippa den här första jobbiga tiden.
  • Themis

    Frågan är väl mest varför hon tar tillbaka ett otroget kräk, var glad att du slapp undan!

    De jobbiga förälskelsehormonerna släpper om några månader om du inte matar dem. Blocka honom tills dess och tänk inte på honom utan sysselsätt dig med andra saker.


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • TL12

    Jobbigt , men snart inser du att det var ?toppen? att han drog , verkar vara en riktig knäppgök, inget att ha , du förtjänar bättre!!

  • LinZan85
    TL12 skrev 2020-03-01 17:47:49 följande:

    Jobbigt , men snart inser du att det var ?toppen? att han drog , verkar vara en riktig knäppgök, inget att ha , du förtjänar bättre!!


    Ja jag har nu funderat mycket, och jag är nog mest ledsen över den dröm jag målat upp i framtiden med honom är en lögn, och det gör ont.

    Men när jag nu vet sanningen så är han ju ingen jag vill dela mitt liv med alls, utan någon som jag är glad för att jag inte hann flytta ihop med, för då hade ju situationen varit så mycket svårare, och jag hade stått där med en otrogen person som jag delade hem med. Så även om det gör ont så vet jag att jag en dag hittar nån som jag kan göra allt det där med, men som inte har behov av en bunt andra kvinnor samtidigt för att tillfredsställa sina behov. Han kommer ju med all sannolikhet göra så mot den här nya tjejen med, förr eller senare.
Svar på tråden Exet har ny, 1,5 vecka efter vi gjort slut, krossad