• Sun 1 Mar 2020 20:18
    332 visningar
    5 svar
    5
    332

    Resa i världen själv

    Jag har inte direkt någon som kan/vill åka med mig ut och resa. Jag skulle vilja åka någonstans 1-2 veckor själv. Vart rekommenderar ni? Vill inte åka på en ren solsemester där man ligger i en solstol hela resan, utan vill uppleva lite. Någon som har lite tips? Som kanske gjort det själv?

  • Svar på tråden Resa i världen själv
  • Sun 1 Mar 2020 20:57
    #1

    Valfri storstad i valfritt land. Använd en generator eller en karta och en pil....


    I have a growing lack of disgust for you
  • Sun 1 Mar 2020 21:09
    #2

    Paris
    Rom

  • Barbro­45
    Mon 2 Mar 2020 08:03
    #3
    Elsa891 skrev 2020-03-01 20:18:31 följande:

    Jag har inte direkt någon som kan/vill åka med mig ut och resa. Jag skulle vilja åka någonstans 1-2 veckor själv. Vart rekommenderar ni? Vill inte åka på en ren solsemester där man ligger i en solstol hela resan, utan vill uppleva lite. Någon som har lite tips? Som kanske gjort det själv?


    Vilken tid på året åker du? Vilken budget har du?
  • Anonym (H)
    Mon 2 Mar 2020 11:32
    #4
    +1

    Temaresor har gruppresor med olika inriktningar. Det finns säkert fler leverantörer.

    Jag hade valt någon rundresa så får man se mycket och har något naturligt att prata om med övriga resenärer.

  • Wed 4 Mar 2020 00:39
    #5

    Som redan sagts i tråden erbjuder storstäder oftast mycket att göra och se. Finns ju många intressanta städer men själv slår jag ett slag för New York som är en riktigt häftig världsmetropol med så mycket att se och uppleva, shopping til u drop, fantastisk miljö med alla skyskrapor från olika epoker, hög puls och samtidigt trevliga hjälpsamma människor.

    Staden är enorm men samtidigt väldigt lätt att hitta i pga gatornas rutnätsystem. Jag kunde snabbt orientera mig där och dessutom känner man igen så mycket miljöer och vyer från alla filmer och TV-serier man sett, stan känns bekant på nåt vis. Måste upplevas!

Svar på tråden Resa i världen själv