• MaNo93

    Väntar mitt första barn bf Oktober 2020

    Hej allihopa!

    Hittade ingen ?ny? och bra tråd om missfall för oss som inte har barn sen tidigare, så tänkte jag startar en själv. Jag plussade på stickan 21/2 och har fortfarande inte smält det, då jag haft tre missfall tidigare.

    Nu går jag med ständig oro över att få missfall igen, och det enda man tänker på i stort sätt och känner efter i sin kropp om jag har ont i magen eller något.

    Någon som känner igen sig ? Som vill ventilera lite ????

  • Svar på tråden Väntar mitt första barn bf Oktober 2020
  • AISP

    Hej! Har aldrig tidigare skrivit på FL men läser mycket. Var tvungen nu för att jag känner igen mig så mkt. Plussade också den 21:a februari efter åtminstone tre bekräftade missfall och några super tidiga. Är såklart också orolig men försöker tänka att jag endast kanske är gravid än sålänge men det klart att man hoppas. Symtomen kommer och går och tiden går långsamt.. hoppas det går vägen för oss nu!!

  • MaNo93

    Hej, vad kul att du skrev.

    Än så länge går det fortfarande vägen för mig, hoppas de håller i sig för dig med. Jag har också haft 3 bekräfta missfall, och rent mentalt är man orolig och kollar hela tiden om de börjat blöda eller något.

    Vad har du för symtom ? Vet du vilken vecka du är i ?

    Jag köpte hem två graviditets test till, en där man kan se veckorna och på min stod de 3+ så de hjälpte inte så mycket ????

  • AISP

    Ja än sålänge är det okej här. Tog ett test med veckoindikator för 1 vecka sedan och då visade det 2-3 och nu idag visade det 3+ så det kändes väldigt skönt! Kollar dock på pappret varje gång jag kissar och rinniga flytningar gör att jag hela tiden tror att nu kommer det.. Firar min 30årsdag på lördag så vill så gärna att det inte kommer innan dess!

    Jag är i vecka 6 nu. Tog ägglossningstest så jag vet ganska exakt. Mådde illa i början, vilket jag brukar göra men brukar må mer illa än jag gjorde denna gången. Nu känner jag knappt illamående men senaste dagarna har mina bröstvårtor gjort så ont. Har dock haft två mindre bruna småblödningar och trott att det varit kört. Jag äter Trombyl så jag vet inte om det kan ha med det att göra.

    Sorry för novell!

    Hur är det för dig? Har du mycket symtom? Hur har det varit i de andra graviditeterna?

  • MaNo93

    Skönt, de ska nog gå vägen för dig ska du se. Det där med att kolla pappret varje gång man kissar, de gör jag också heeeela tiden. Man blir så stressad att den ska komma, nästan så man bara går och väntar på en blödning. Jag är extremt trött, mina bröst känns tunga och ömma. Igår slog illamåendet på och idag har jag mått fruktansvärt illa,inget kul. Men detta är inget som jag haft på samma sätt mina andra graviditeter. Och dessutom har jag gått längre efter att jag plussade än vad jag gjort dom andra gångerna.

    Vi håller tummarna för att de e vår tur denna gången.

  • AISP

    Det låter ju lovande! Illamående är väl oftast ett gott tecken. Vilken vecka var du i? Mitt illamående är oftast borta så blir bara glad när det kommer tillbaka. :)

    Bokade in ett ultraljud om 3 veckor. Hoppas hoppas..

  • MaNo93

    Jag tror att jag är i v7-8 någonting, inte säker. Men ska på ultraljud om 2 veckor, så hoppas på att allt är bra.

    Håller tummarna för dig också.

  • AISP

    Har oron släppt lite iom att du gått förbi tiden då du haft missfall innan? Har haft ett i vecka 10 så tror inte oron släpper förrän efter det som tidigast men känns ändå lite lättare nu än förra veckan. Härligt med ultraljud snart! Jag hoppas allt ser fint ut!

  • Alltid Orolig

    Hej :) jag plussade med i Februari och vi är mer än överlyckliga ?? Men jag har svårt att glädjas pga otroligt mkt oro ... för lite symptom m.m och tankarna snurrar både dag som natt ! Var på ett VUL för ca en vecka sedan pga all oro och ångest , fostret var enl läkaren lite liten , men sa att jag inte skulle oroa mig då de såg ett hjärta slå :) och jag var lugn eftersom även jag såg ett litet hjärta slå ... men sen är jag JAG och nu tar oron över mer och mer igen ...

  • Alltid Orolig

    Jag var då i 7+4 men hon fick det till 6+6 ... lilla liten var då 9 mm :) jag kan egentligen väldigt lite om sånt här och Google är ju inte speciellt nyttigt att leta info hos :/ nån mer som varit på VUL ?

  • AISP

    Vad kul med pluss! Vad gör dig orolig tror du, har du haft missfall innan? Jag har gjort tidigt ultraljud innan och då sa de att man inte skulle bry sig om tiden för det är väldigt lätt att räkna fel. Är du säker på att du blev gravid när du tror? Ibland kan det ju också ta lång tid för ägget att både vandra och att fästa. Det diffar ju bara på en vecka så det är säkert ingen fara! Hoppas oron kan släppa för fig och att allt går bra!

    Jag känner mig mindre orolig fast jag inte längre mår illa men tror det har att göra med att jag inte haft någon blödning på en vecka nu. Håller tummarna!!

Svar på tråden Väntar mitt första barn bf Oktober 2020