• zetterlund00

    Vul v3

    Var idag och gjorde ett vul.

    Enligt min senaste mens är jag i vecka 11 (10+0) idag. Men min mens har varit extremt oregelbunden så visste att jag inte var i v11 utan tidigare.

    fick ett posetivt test 20/2

    Men idag på vul så syntes en liten gulesäck men inget foster, eventuellt ett eko(?) ljud som tydde på ett foster så läkaren menar på att jag är i ca v3.

    Men det jag inte förstår är att jag plussade för 1,5 vecka sen alltså då i 1!?!?! Låter helt orimligt ?

    Någon som varit med om det förut ? Hur har det gått ?

    Har fått ny tid om 3 veckor. Men annars så tyckte hon det såg bra ut som en normal graviditet men tidig. Inga tecken på blödning osv. Men låter bara så konstigt

  • Svar på tråden Vul v3
  • Pimpinellan

    Nånstans har det blivit ett missförstånd. Äl sker v.3 så har du testat plus för 1,5 vecka sen är du ju definitivt inte i v.3. Hon kanske menade att fostret är ca 3 veckor och det stämmer ju bättre. Före v.7 ser man inte mycket på VUL och vad man än ser är det inte pålitligt. VUL bör göras v.8 för ett klart besked. Då ska man se fostret och hjärtslagen.

  • zetterlund00
    Pimpinellan skrev 2020-03-02 14:59:46 följande:

    Nånstans har det blivit ett missförstånd. Äl sker v.3 så har du testat plus för 1,5 vecka sen är du ju definitivt inte i v.3. Hon kanske menade att fostret är ca 3 veckor och det stämmer ju bättre. Före v.7 ser man inte mycket på VUL och vad man än ser är det inte pålitligt. VUL bör göras v.8 för ett klart besked. Då ska man se fostret och hjärtslagen.


    Ja det va det som var så konstigt kändes helt orimligt att jag skulle ha plussat i v1? Hon måste ha menat att fostret är 3 veckor som du skrev, inget annat låter rimligt :o men om fostret är i v 3 då är alltså man i grav vecka 4+0 eller 5+0 ? eller är jag ute och cyklar ?
  • zetterlund00
    Pimpinellan skrev 2020-03-02 14:59:46 följande:

    Nånstans har det blivit ett missförstånd. Äl sker v.3 så har du testat plus för 1,5 vecka sen är du ju definitivt inte i v.3. Hon kanske menade att fostret är ca 3 veckor och det stämmer ju bättre. Före v.7 ser man inte mycket på VUL och vad man än ser är det inte pålitligt. VUL bör göras v.8 för ett klart besked. Då ska man se fostret och hjärtslagen.


    Ja det va det som var så konstigt kändes helt orimligt att jag skulle ha plussat i v1? Hon måste ha menat att fostret är 3 veckor som du skrev, inget annat låter rimligt :o men om fostret är i v 3 då är alltså man i grav vecka 4+0 eller 5+0 ? eller är jag ute och cyklar ?
  • zetterlund00
    Pimpinellan skrev 2020-03-02 14:59:46 följande:

    Nånstans har det blivit ett missförstånd. Äl sker v.3 så har du testat plus för 1,5 vecka sen är du ju definitivt inte i v.3. Hon kanske menade att fostret är ca 3 veckor och det stämmer ju bättre. Före v.7 ser man inte mycket på VUL och vad man än ser är det inte pålitligt. VUL bör göras v.8 för ett klart besked. Då ska man se fostret och hjärtslagen.


    Ja det va det som var så konstigt kändes helt orimligt att jag skulle ha plussat i v1? Hon måste ha menat att fostret är 3 veckor som du skrev, inget annat låter rimligt :o men om fostret är i v 3 då är alltså man i grav vecka 4+0 eller 5+0 ? eller är jag ute och cyklar ?
  • Pimpinellan

    Om du testade + för 1,5 vecka sen borde det varit minst 10 dagar efter äl. Äl är 2+0. Du är alltså i minst v.5. Kanske v.6 också. Och det är för tidigt för ett bra VUL helt enkelt.

Svar på tråden Vul v3