• Delilah2001

    Tips på bra tv-serie, helst komedi!

    Gärna i stil med mina favoritserier Solsidan, Sommaren med släkten och Bonusfamiljen :)

    Är inte intresserad av action eller sci fi.

    Konstlade serier som "vänner" är inte heller intressant.

  • Svar på tråden Tips på bra tv-serie, helst komedi!
  • Coccolina

    Grace and Frankie älskar jag Lite annorlunda men väldigt trevlig och mysig  


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • bastardized

    Solsidan är mer eller mindre ett plagiat på den Danska serien Klovn, svår att hitta men väl värt att leta efter.

  • Delilah2001

    Åh, tack! Ska kolla upp de!

    Andra gamla serier jag fastnat för har varit: Anna Pihl, Dicte, Kalla fötter, Desperate houswives, Weeds, Tusenbröder mm.

    Medan jag av någon anledning inte fattat tycke för Gåsmamman, Bron, Sex and the city, Breaking bad mm.

  • bastardized

    Kalla fötter var ju helt underbar....


    Finns även en dansk serie som heter Nikolaj och Julie som du måste kolla upp, tror du skulle uppskatta den mycket. 

  • Delilah2001
    bastardized skrev 2020-03-03 02:18:15 följande:

    Kalla fötter var ju helt underbar....

    Finns även en dansk serie som heter Nikolaj och Julie som du måste kolla upp, tror du skulle uppskatta den mycket. 


    Ja, visst var den! Hoppas det kommer en ny säsong snart!

    Ska kolla upp den danska serien!
  • Coccolina
    Tutelitut skrev 2020-03-04 20:03:04 följande:

    The Wire
    Dexter (första säsongen)
    Mad Men
    Fargo


    Haha du och jag har väldigt olika syn på vad som är komediserier och inte :-P
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina
    Coccolina skrev 2020-03-05 10:56:42 följande:
    Haha du och jag har väldigt olika syn på vad som är komediserier och inte :-P
    (sorry såg nu att TS efterlyst bra serier HELST komedi.. jag hade fastnat på komedi
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Delilah2001

    Tack alla för svar och tips!

    Dexter började jag titta på för många år sedan, men fastnade inte riktigt för

Svar på tråden Tips på bra tv-serie, helst komedi!