• Anonym (titti20)

För mycket bråk och hårda ord

Jag och min sambo har varit ett par i över 3 år. Vi har en stark kärlek och attraktion. När det är bra så är det paradiset, men så fort hans barn som han har på halvtid (varannan vecka) kommer på tal så exploderar det. Eftersom vi bor ihop så ställer jag vissa krav. Men han tål inte det. Jag önskar tex att man försöker hålla det till varannan vecka så mycket det går, medan han vill ha öppet hus, jag vill att man plockar undan, han tycker att det är löjligt och onödigt när de bara är här varannan vecka.

När vi bråkar sägs väldigt hårda ord som man aldrig kan glömma och vi gör elaka saker. Hur tar man sig ur en sådan spiral?

• Svar på tråden För mycket bråk och hårda ord
  • Unhappy

Ni måste sätta er ner och prata och sätta upp gemensamma regler. Kommunikation är A-O i ett förhållande. Ni kan ta hjälp av exempel en familjeterapeut om ni inte klarar av att lösa det själva. Fortsätter ni i samma gamla spår blir inte förhållandet hållbart i längden, alla hårda ord tar död på förhållandet förr eller senare.

• Anonym (v)

Bli särbo
    Bo ihop när inte barnen är hos honom

• Anonym (titti20)

Vi försöker samtala lugnt först men det slutar med att han är den som pratar och beskyller mig för att inte vara bra med hans barn, att jag inte accepterar att de kommer och går hur de vill. Jag vägrar erkänna att jag gör fel, eftersom där ju måste finnas lite regler och anpassning mot den nya personen som bor där. Han tycker att JAG ska anpassa mig. Så när jag inte håller med honom så blir det höga toner och han säger att då får vi bryta. Vi älskar varandra men vi kan inte kompromissa. Samtidigt så vägrar han vara särbo. Därför drar man sig för att flytta.

• Anonym (v)
    Anonym (titti20) skrev 2020-03-03 12:17:20 följande:

Vi försöker samtala lugnt först men det slutar med att han är den som pratar och beskyller mig för att inte vara bra med hans barn, att jag inte accepterar att de kommer och går hur de vill. Jag vägrar erkänna att jag gör fel, eftersom där ju måste finnas lite regler och anpassning mot den nya personen som bor där. Han tycker att JAG ska anpassa mig. Så när jag inte håller med honom så blir det höga toner och han säger att då får vi bryta. Vi älskar varandra men vi kan inte kompromissa. Samtidigt så vägrar han vara särbo. Därför drar man sig för att flytta.

Det är inte bara han som ska trivas
    Flytta och se hur det går
Svar på tråden För mycket bråk och hårda ord