• Annette1

    35+ fräscha kvinnor- ge era skönhetstips!

    Jag är en 37 årig kvinna som behöver era tips! Alla ni som är insatta i skönhetsprodukter/behandlingar osv. VAD är det bästa som hjälper mot rynkor/ofräscht utseende? Vad hjälper påriktigt? Hjälper microneedling? Mesoterapi? Eller kastar man bara bort sina pengar. Jag anses (väl)vara en vacker kvinna, men det senaste året ser jag bara inte mera fräsch ut i ansiktet! Har börjat bli osäker på mitt utseende! Hjälper förstås med smink osv men blir shockad av vissa bilder där jag tycker min hy ser rynkig och "död" ut. Så snälla, dela med er av era bästa tips för att få en så fräsch och fin hy som det går i min ålder! Funderar t.o.m på botox...

  • Svar på tråden 35+ fräscha kvinnor- ge era skönhetstips!
  • Anonym (Aa)

    Hej! Nu är jag ?bara? 28.

    Men är väldigt insatt.

    Om jag ska lägga pengar på behandlingar mot åldrad /slapp hy så skulle jag satsa på dermapen i en kur på 4-5 gånger.

    Dom behandlingarna är grymma, sen botox mot arg rynka/skratt rynka :)

  • Anonym (Aa)

    Eller plasmalift! Det är någon som ger snabba resultat. Googla lite finns massa före efter bilder.

  • sextiotalist

    60- och har vatten och en mycket mild rengöring till ansiktet. Sminkar mig sällan. Numera behöver jag smörja in mig i ansiktet och då använder jag en kräm anpassad till en kvinna i min ålder.

    Har inte mycket rynkor, inga pigmentfläckar (troligen genetiskt), inga missprydande hårväxt, dvs ingen ansats till mustasch eller grova hårstrån (tack för genetiken).

  • Anonym (Anonym)

    Drick mycket vatten! Använd hudkräm i ansikte och på hals och händer. Undvik helt att sola, använd riktigt stark spf (50+). Sluta rök, minska på alkoholen. Motionera.

Svar på tråden 35+ fräscha kvinnor- ge era skönhetstips!