• Hola666

    Gravid v 10 cb test visar 1-2

    Hej,

    Tog ett graviditetstest från testlagret för 1 vecka sen som visa positivt. För att vara på den säkra sidan testa jag även ett cb test hur många veckor o de visa 1-2. (Motsvarar 3-4 veckor). Men sista mensen hade jag 26 december så borde isåfall vara i vecka 10 nu. Men min mens är väldigt oregelbunden och kan gå 30-45 dagar emellan. Har sista dagarna haft som "mensvärk" till och från (ej mens). Kan man lita på dessa cb test ? Ska iväg på inskrivning denna vecka. Räknar dem med att jag är i vecka 10 då eller har dem något annat prov som dem kan se hur långt gånget? Jag tror själv inte jag är så långt gången då jag testa varje vecka sedan mensen uteblivet och plussade första gången för en vecka sedan...

  • Svar på tråden Gravid v 10 cb test visar 1-2
  • Lovart

    Din ägglossning var förmodligen sen. Som du säger så är du nog inte i v10 när du inte plussade förens nyligen trots flera tester. Ring barnmorska och få en tid för VUL så vet du sen :)

  • Tiffany

    Kan vara att din ägglossning var sen alt. Ett MA som jag precis haft ..där fostret dör i tidig vecka men kroppen fattar inte det föränn flera veckor efteråt. Be om ett ultraljud

Svar på tråden Gravid v 10 cb test visar 1-2