Ni med föreliggande moderkaka bak, flyttade den upp sig?
Hej
Jag väntar mitt första barn och fick reda på Rul att min moderkaka sitter lågt och att den sitter i bakvägg. Ska nu få en kallelse att kolla detta i V32. Hittar dåligt med info om detta på nätet och de flesta jag läst om som haft det så ligger moderkakan fram. Läste på en sida att det är mindre chans att moderkakan flyttar upp sig när den ligger i bakvägg. Vet någon om detta stämmer?
Fick höra att jag inte behövde oroa mig/inga restriktioner alls just nu. Samtidigt vet jag en nära vän till mig som haft detta och hon hade en fruktansvärd graviditet från V27 och framåt, stört blödningar, sjukhuset i stort sett varje vecka, fick inte röra sig mer än 20 min från sjukhuset och slutade i akutsnitt för att hon och bebis var nära att dö.
Tycker det är sent att få en kontroll till i V32.........
Jag tränar ganska mycket ca 3-4 ggr veckan, och går ofta minst 15 000-20 000 steg om dagen. Kommer fortsätta med detta eftersom de säger att jag inte ska oroa mig alls, men vill gärna höra från andra som har erfarenhet om detta.
Förstår att dom inte vill oroa en, men till min kompis sa dom samma sak och fatta skräcken när hon vaknar upp i en pöl av blod och fått NOLL info om ev risker
Ni som hade lågt sittande/för i bakvägg runt V20 flyttade den på sig vid kontrollen?
tacksam för svar, är ny här på forumet. Men hittade ingen bra tråd om just när den ligger i bakvägg :)