• Anonym (.)

Vill bli medlem i SD men vad är konsekvenserna?

Hej!

Jag drömmer om att bli socionom och drömmer om att jobba inom det sociala och vet precis vad jag vill göra med mitt liv. Jag håller på att plugga men att bli mer och mer politisk aktiv blir allt större. Det kan man ju göra sidan om studier och arbete tänker jag.

Dock så tänker jag och vill bli medlem i Sverigedemokraterna. Jag kanske aldrig hamnar i TV, nej. Men på gatorna kanske folk kommer känna igen mig eller åtminstone framtida arbetsgivare kanske känner igen mig som personen som är medlem i SD. SD är känd för att ''Inte stå för mänskliga rättigheter'' och kända för ''rasism''. Vilket är helt uppemot vägarna, men man kan inte rå för, för folks missförstånd och då kanske jag inte får jobbet för att ''Jag inte står för mänskliga rättigheter''. Vilket arbetet kräver bland annat att man skall göra det.

Jag vill verkligen ha mitt jobb. Jag håller på att studera idag. Jag är på väg mot min ambition. Men jag vill också syssla med politiken, bli medlem.

Vad tror ni?

Kan det verkligen bli så pass illa som jag tror?

Tack för svar!

• Svar på tråden Vill bli medlem i SD men vad är konsekvenserna?
  • Anonym (förvånad soc)

Om du verkligen vill jobba som socionom så kan jag inte ens förstå hur du ens kan fundera på att bli medlem i SD.... du verkar kunna lite om socialtjänstlagen och människors rättigheter över lag...

Så låt tanken fortsätta bara vara en tanke. 

Jag är socionom, och skulle nån på min arbetsplats ens nämna att dom håller med SD eller dessutom är aktiv medlem där så hade ingen pratat med dom mer.... 

• Anonym (.)
    Anonym (förvånad soc) skrev 2020-03-04 07:03:18 följande:

Om du verkligen vill jobba som socionom så kan jag inte ens förstå hur du ens kan fundera på att bli medlem i SD.... du verkar kunna lite om socialtjänstlagen och människors rättigheter över lag...

Så låt tanken fortsätta bara vara en tanke. 

Jag är socionom, och skulle nån på min arbetsplats ens nämna att dom håller med SD eller dessutom är aktiv medlem där så hade ingen pratat med dom mer.... 

Men jag fattar inte, varför det? Så som jag har förstått det har de ju ändrat sin programblad rejält. De vill ha en kontrollerad invandring och försöka hjälpa fler flyktingar. Satsa på de äldre m.m. Ha en ordentligare bestraffningar.

Jag skulle kunna tänka mig bli medlem i V om det inte vore för deras generösa invandring.Det hjälper inte att ta in människor hur som helst, det hjälper om att hjälpa människor i utsatta område och få de komma iväg till flyktingläger och satsa pengarna där och satsa på att de kan komma till länder som har plats. Sverige blir tyvärr allt mer oroligt. Det är inte invandrare som person som är felet, utan hur vi behandlar dessa människor. Hur alla endast får komma till en enda plats, oftast till utsatta ställen. Brist på hjälp i flyktingboenden m.m. Sverige blir mer oroligt och oskyldiga flyktingar hittar sina vänner som redan har bestämt sig för att förstöra allt mer i detta land. Det fanns mycket som man kunde ha gjort för att hjälpa dessa flyktingar i tid.

SD vill inte stoppa invandringen. SD vill bara ha en mer kontrollerad invandring och hjälpa fler.

Så vad är det egentligen som är felet? Jag tycker det är tråkigt med den enorma missförståndet som har skett och det är det som inte får mig att bli medlem. För jag vill ha mitt jobb.

Jag hade som sagt tänkt mig kunna bli medlem i Vänsterpartiet om det inte vore för deras program: ''Generös invandring''. Hur skall det hjälpa både Sverige och invandrarna? Skall de komma till ett område som är oroligt och de själva skall syssla med saker som oroar deras liv ännu mer? Det sker små ''gäng krig'' i Sverige redan.
  • Anonym (Öh)
    Anonym (.) skrev 2020-03-04 07:27:45 följande:

Men jag fattar inte, varför det? Så som jag har förstått det har de ju ändrat sin programblad rejält. De vill ha en kontrollerad invandring och försöka hjälpa fler flyktingar. Satsa på de äldre m.m. Ha en ordentligare bestraffningar.

Jag skulle kunna tänka mig bli medlem i V om det inte vore för deras generösa invandring.Det hjälper inte att ta in människor hur som helst, det hjälper om att hjälpa människor i utsatta område och få de komma iväg till flyktingläger och satsa pengarna där och satsa på att de kan komma till länder som har plats. Sverige blir tyvärr allt mer oroligt. Det är inte invandrare som person som är felet, utan hur vi behandlar dessa människor. Hur alla endast får komma till en enda plats, oftast till utsatta ställen. Brist på hjälp i flyktingboenden m.m. Sverige blir mer oroligt och oskyldiga flyktingar hittar sina vänner som redan har bestämt sig för att förstöra allt mer i detta land. Det fanns mycket som man kunde ha gjort för att hjälpa dessa flyktingar i tid.

SD vill inte stoppa invandringen. SD vill bara ha en mer kontrollerad invandring och hjälpa fler.

Så vad är det egentligen som är felet? Jag tycker det är tråkigt med den enorma missförståndet som har skett och det är det som inte får mig att bli medlem. För jag vill ha mitt jobb.

Jag hade som sagt tänkt mig kunna bli medlem i Vänsterpartiet om det inte vore för deras program: ''Generös invandring''. Hur skall det hjälpa både Sverige och invandrarna? Skall de komma till ett område som är oroligt och de själva skall syssla med saker som oroar deras liv ännu mer? Det sker små ''gäng krig'' i Sverige redan.

Och de invandrare du kommer möta i ditt yrke som socionom? Kommer de få proffsig neutral hjälp enligt de rättigheter de har eller kommer du smutsa ner ditt jobb med privata åsikter?

Hur ska ditt yrke som socionom funka när SD i mångt och mycket tycker tvärtom mot vad socialtjänstlagen säger? Hur ska du kunna anses professionell i ditt yrke när du sen syns som politiker med tveksamma åsikter?
  • Anonym (.)
    Anonym (Öh) skrev 2020-03-04 07:34:25 följande:
    Och de invandrare du kommer möta i ditt yrke som socionom? Kommer de få proffsig neutral hjälp enligt de rättigheter de har eller kommer du smutsa ner ditt jobb med privata åsikter?

Hur ska ditt yrke som socionom funka när SD i mångt och mycket tycker tvärtom mot vad socialtjänstlagen säger? Hur ska du kunna anses professionell i ditt yrke när du sen syns som politiker med tveksamma åsikter?
    Nu är vi där igen. SD är ju inte = Rasister. Jag är aktiv i en annat område och har träffat jättefina människor därifrån med utländsk bakgrund. Det är inte fel i de och som jag skrev. Det är inte invandrare som person som är felet, utan hur regeringen har styrt detta land.
  • Ess

Utbilda dig och skaffa fast jobb och bli medlem sedan.

• Anonym (Socionom)

Lika omöjligt som att vara oljeschejk och miljöpartist. Delar du deras värderingar vill INGEN i verksamheten ha med dig att göra.

• Anonym (§)

Hur skulle någon få reda på vilket parti du är medlem i?

• Anonym (Anonym)

Med risk för att låta extremt dryg... Hur ska folk kunna titta på dig och se att du är medlem i SD??

• Anonym (.)
    Anonym (§) skrev 2020-03-04 08:19:22 följande:

Hur skulle någon få reda på vilket parti du är medlem i?

Anonym (Anonym) skrev 2020-03-04 08:53:19 följande:

Med risk för att låta extremt dryg... Hur ska folk kunna titta på dig och se att du är medlem i SD??

Inte så svårt om man går runt och kandiderar runt på stan. Gör reklam för partiet m.m. Det är därför jag vill bli medlem.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (.) skrev 2020-03-04 10:18:50 följande:
    Anonym (Anonym) skrev 2020-03-04 08:53:19 följande:

Inte så svårt om man går runt och kandiderar runt på stan. Gör reklam för partiet m.m. Det är därför jag vill bli medlem.
    Det var inte särskilt uppenbart förut, de skrev bara "medlem" och det är en helt annan sak än att vara aktiv inom partiet. Du kommer garanterat förr eller senare råka på problem pga detta. Även om man inte kan avskedas pga sin politiska hemvist men om det kommer ut så kommer dina kollegor antagligen inte vilja ha med dig att göra. Det kan dessutom kraftigt ifrågasättas om du kan arbeta kvar där pga etiska skäl, om du kan anses stå bakom lagarna osv med tanke på vad SD står för. Det spelar ingen roll att de ändrar sitt partiprogram, det tar decennier att bryta de normer som finns inom partiet, fortfarande efter all denna tid och efter de insatser som Jimmie gjort för att rensa lite grann. De är långt från rumsrena än, och hur orättvist det än är så kommer det att återspeglas både professionellt och privat för din del.

Du får välja. Aktiv inom politiken eller ditt "drömjobb", är det värt det?
Svar på tråden Vill bli medlem i SD men vad är konsekvenserna?