• Theres137

    Påskhare??

    Hej

    Jag undrar hur ni skulle kunna tänka er..

    Tänk er att en hare med fluffig fin kostym kommer hem till er när ni firar påsk, för att ge erat/era barn ett påskägg med lite pyssel och godis i? (alt. Pyssel och frukt:)

    En tjänst som skulle kosta ca; 600 kronor.

    Det går jättebra att gå ihop med grannar om så önskas:)

    I Stockholmsområdet.

    Från skärtorsdagen till annandag påsk

    Tänk er själva de överraskade barnets reaktion när en människostor hare med äggkorg kommer och hälsar på för att överlämna ett ägg.

    :)

    Mysig lite ny tradition för oss nordbor.

  • Svar på tråden Påskhare??
  • sextiotalist

    En tradition för Sverige är det inte, importerad av de anglosaxiska länderna

  • Barbro45

    Påskharen är en tradition som inte fått så stort fäste i Skandinavien. Ett stort hårigt pratande djur skulle skrämma slag på mina barnbarn. Tror inte att målgruppen är så stor att det går att få lönsamhet på att erbjuda den tjänsten.

  • Ful Anka

    Känns väldigt pajasaktigt.


    This is my life and I don't care
  • Rudbeckius
    Trevligt. Skulle jag absolut vara intresserad av men har nu stora barn och ännu inte barnbarn (men nog snart). Jag hade nog gått ihop med en-två grannpappor och pröjsat.

    Rolig idé och jag tror att du kan sälja den i rätt kanaler och för rätt målgrupp.

    Många på FL är rätt ointresserade och negativa av det som för barn glada. Bry dig inte om dem, låt de ha sitt eget mörker i tillvaron.

    Varmt lycka till!
  • Ful Anka
    Rudbeckius skrev 2020-03-04 12:37:21 följande:
    Trevligt. Skulle jag absolut vara intresserad av men har nu stora barn och ännu inte barnbarn (men nog snart). Jag hade nog gått ihop med en-två grannpappor och pröjsat.

    Rolig idé och jag tror att du kan sälja den i rätt kanaler och för rätt målgrupp.

    Många på FL är rätt ointresserade och negativa av det som för barn glada. Bry dig inte om dem, låt de ha sitt eget mörker i tillvaron.

    Varmt lycka till!
    Styrkekram från hjärtat, eller hur.
    This is my life and I don't care
  • Rudbeckius

    Har du något emot entreprenörer? Nya idéer och försöka att sprida glädje bland barn? Vad är dina tankar om tillvaron? Jag blir orolig över din negativitet. 


    Ful Anka skrev 2020-03-04 13:02:03 följande:
    Styrkekram från hjärtat, eller hur.
    Copy
  • Ful Anka
    Rudbeckius skrev 2020-03-04 13:10:21 följande:

    Har du något emot entreprenörer? Nya idéer och försöka att sprida glädje bland barn? Vad är dina tankar om tillvaron? Jag blir orolig över din negativitet. 


    Copy
    Nej, har inget emot entreprenörer men du har ingen aning märker jag. Kortsiktighet är inget vi går igång på det ratas direkt.
    This is my life and I don't care
  • Rudbeckius
    Ful Anka skrev 2020-03-04 13:13:47 följande:

    Nej, har inget emot entreprenörer men du har ingen aning märker jag. Kortsiktighet är inget vi går igång på det ratas direkt.


    Hur vet du att jag inte har någon aning? Men du har det tydligen? Vad är det som är kortsiktigt med en påskhare som du måste rata? Det är mycket svårt att förstå vad du vill åstadkomma? Har du valt ord på måfå?
Svar på tråden Påskhare??