• Balderina

    Behöver en kudde!

    Hej alla familjelivsexperter!

    Jag är ute efter en grymt skön kudde. Ala hotellstyle! Köpte två på Jysk förra året. Dom var fluffiga och goa då, men nu helt fjösiga och sjunker liksom ihop till en platt trött kudde.

    Jag söker fluffiga, tjocka kuddar!

    Snälla, ge mig tips! Skriv inte ?Finns på Hemtex?. Jag vill ha modell, kanske t.o.m. en länk!

    Mvh 35-årig kvinna söker kudde

  • Svar på tråden Behöver en kudde!
  • Aniiee

    Inte svaret du vill ha, men två saker: Kuddar är "färskvara" och kuddar ska tas om hand. Knåda kudden lite varje morgon. Tvätta kuddar i alla fall 4 gånger per år. Ett par timmar i solen brukar hjälpa även de slöaste kuddar. Men till slut måste de bytas.

    Våra kuddar är från Hemtex. Vi har tre Alex, en hög och 2 medel, och en Anton som är extra bred.  De har hållit i näsan 2 år nu och kanske går något år till.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Balderina
    Aniiee skrev 2020-03-04 20:13:04 följande:

    Inte svaret du vill ha, men två saker: Kuddar är "färskvara" och kuddar ska tas om hand. Knåda kudden lite varje morgon. Tvätta kuddar i alla fall 4 gånger per år. Ett par timmar i solen brukar hjälpa även de slöaste kuddar. Men till slut måste de bytas.

    Våra kuddar är från Hemtex. Vi har tre Alex, en hög och 2 medel, och en Anton som är extra bred.  De har hållit i näsan 2 år nu och kanske går något år till.


    Tack för ditt svar! Jag har tvättat och luftat mina kuddar. Men dom är trots allt helt slöa:/

    Har dock inte testat att sola dom, får väl invänta våren och testa.

    Skall kolla upp Alex! Tack igen för svaret!
Svar på tråden Behöver en kudde!