• hejsanlina

    Gravid och aktivitetsersättning

    Möjligtvis någon här som är/har varit gravid och fått aktivitetsersättning?

    Det är så att jag får aktivitetsersättning för bl.a add och psykisk ohälsa, har beräknad födsel i sommar och behöver ansöka om ny aktivitetersättning.. Kan nu inte släppa denna oron att de kanske inte godkänner mig. Har ju pågende behandling igång som jag verkligen vill fortsätta med men allt hänger ju på försäkringskassan..

    Någon med solskenshistorier?

  • Svar på tråden Gravid och aktivitetsersättning
  • Vevoz

    Kan tänka mig att om du blir godkänd får du aktivitetsersättning tills du föder. Sen får du väl lägsta ersättning som föräldraledig.

    Ring fk

  • Anonym (Solskenshistoria)

    Jag fick aktivitetsersättning trots att jag var gravid. Påverkade inte min rätt till ersättningen alls. Fick dessutom ta ut föräldrapenning samtidigt. Detta var för 4 år sedan. Lycka till!

  • hejsanlina
    Anonym (Solskenshistoria) skrev 2020-03-08 00:41:50 följande:

    Jag fick aktivitetsersättning trots att jag var gravid. Påverkade inte min rätt till ersättningen alls. Fick dessutom ta ut föräldrapenning samtidigt. Detta var för 4 år sedan. Lycka till!


    Tack! Sådan lättnad att få läsa detta.

    Vad jag läst mig till är deras beslut dock väldigt individuella gällande detta, vad jag förstått de som..

    Men ja man kan väl inte göra mer än att bara vänta in ett besked för tillfället.
Svar på tråden Gravid och aktivitetsersättning