• Anonym (Blyg)

Dåligt med blyga tjejer?

Nyligen lämnat min fästman. Är 30 år och vill hitta någon att dela livet med. Men skäms så för att jag är så blyg och tillbaka dragen.

Är det bara i mitt huvud folk inte tycker om blyga eller är det ett verkligt problem för andra?

Mitt ex sa att han tyckte de var jätte jobbigt att jag var så blyg i början, det var efter de jag verkligen började rannsaka mig själv.

Tack till er som svarar på förhand.

• Svar på tråden Dåligt med blyga tjejer?
  • Unhappy
    Anonym (Blyg) skrev 2020-03-04 21:56:20 följande:

Nyligen lämnat min fästman. Är 30 år och vill hitta någon att dela livet med. Men skäms så för att jag är så blyg och tillbaka dragen.

Är det bara i mitt huvud folk inte tycker om blyga eller är det ett verkligt problem för andra?

Mitt ex sa att han tyckte de var jätte jobbigt att jag var så blyg i början, det var efter de jag verkligen började rannsaka mig själv.

Det är inget fel i att vara blyg Många gånger jan det vara lite charmigt. Tycker inte du ska tänka på det för det är inget negativt att vara blyg. För mig som kille skulle jag inte ha några som helst problem med att dejta en som är blyg. Blygheten släpper ju förr eller senare man går bara ge dom den tiden dom behöver. Oftast är det en riktig positv överaskning man får när blygheten släpper.
  • Anonym (gurra)

Killar bryr sig inte om tjejer är blyga många ser det snarare som attraktivt. Sen det är ju något man kan hjälpa dig med. Du kommer nog att hitta någon. Du behöver i alla fall inte oroa dig för att vi killar skulle se det som ett problem. Dom flesta har inga problem med det.

• Anonym (Blyg)

Tack! Jätte skönt att höra faktiskt!

Känner mig så dålig för jag är blyg, som om jag vore mer som en belastning för människor som inte känner mig för jag kanske får dem att känna sig obekväma eller något.

Så tack!

• Anonym (Blyger)

Jag dejtade en kille för ett tag sedan och han hade tyvärr lite problem med min blyghet. Han ansåg att det var svårt att lära känna mig och det är det kanske i början, men jag hade hoppats på att han skulle ha mer förståelse och tålamod än så. Hoppas du träffar någon som accepterar dig som du är för tycker absolut inte att du ska behöva försöka ändra på dig bara för att någon annans skull.

• Anonym (gurra)
    Anonym (Blyg) skrev 2020-03-04 22:47:08 följande:

Känner mig så dålig för jag är blyg, som om jag vore mer som en belastning för människor som inte känner mig för jag kanske får dem att känna sig obekväma eller något.

Så tack!

Nej så ska du inte känna då är det värre med dom som tar all plats och suger ut all luft ur rummet. Sen enligt min erfarenhet brukar dom som är blyga ofta vara empatiska och intressanta.
  • Anonym (Nn)

När man ses två och två tror jag inte blygheten är nått problem. Frågar eller säger en framtida dejt något så antar jag att du svarar på det. Skulle mer säga att blygheten kan vara negativ när man befinner sig i sociala sammanhang med sin parter. Kan du inte föra en konversation med hans familj eller vänner blir det ev lite oattraktivt.

• Anonym (Blyg)
    Anonym (Nn) skrev 2020-03-04 23:27:44 följande:

När man ses två och två tror jag inte blygheten är nått problem. Frågar eller säger en framtida dejt något så antar jag att du svarar på det. Skulle mer säga att blygheten kan vara negativ när man befinner sig i sociala sammanhang med sin parter. Kan du inte föra en konversation med hans familj eller vänner blir det ev lite oattraktivt.

Det kan jag knappt göra ????
  • Anonym (Kille40)

Efter 30 så är det inte gulligt att vara blyg. Du måste jobba bort det. 
    Då handlar det inte om bara intima relationer, det handlar inom allt. Nervös är helt ok. Men blyghet kan bli en blockad. 

Börja erkänna för den person du träffar att du är blyg, börjar utmana dig själv och placera dig i situationer som utmanar din blyghet. Ta ansvar över dig själv och ta itu med det. 

Ja, det är väldigt konstigt att gå på en dejt, där man hela tiden försöker skapa ett samtal med en person som totalt är oförmögen att yppa ett ord pga blygsamhet. Det skapar en konstig situation, och då kan man ju lika bra sitta hemma och tala med sig själv. 

• Unhappy
    Anonym (Blyg) skrev 2020-03-04 22:47:08 följande:

Så tack!

Nej du är ingen belastning och ingen normal.kille känner sig obekväm med en tjej som är blyg. Se det positivt att du är blyg. 100 av 100 gånger är det en helt underbar människa som döljer sig bakom blygheten. Dejtade en jätte blyg tjej en gång i tiden och när blygheten väl släppte var hon en helt underbar person. Och det tror jag du också är när väl blygheten släpper.

Bry dig inte om dom elaka kommentarerna, dom som ger elaka kommentarer är människor med dåligt självförtroende och ett enormt bekräftelsebehov.
  • Anonym (Blyg)
    Unhappy skrev 2020-03-05 00:16:57 följande:

Nej du är ingen belastning och ingen normal.kille känner sig obekväm med en tjej som är blyg. Se det positivt att du är blyg. 100 av 100 gånger är det en helt underbar människa som döljer sig bakom blygheten. Dejtade en jätte blyg tjej en gång i tiden och när blygheten väl släppte var hon en helt underbar person. Och det tror jag du också är när väl blygheten släpper.

Bry dig inte om dom elaka kommentarerna, dom som ger elaka kommentarer är människor med dåligt självförtroende och ett enormt bekräftelsebehov.

Tack så mycket! Det betydde verkligen mycket för mig att läsa det!
  • Unhappy
    Anonym (Blyg) skrev 2020-03-05 00:34:34 följande:

Tack så mycket! Det betydde verkligen mycket för mig att läsa det!

Inget att tacka för! Säger bara sanningen
  • Anonym (Normal man)

Blygheten i sig skulle inte vara något problem för mig, men det finns ju en risk att det misstolkas som att du inte är intresserad.
    Se till att visa ditt intresse på något sätt. Det enklaste kanske kan vara att du ser till att hålla den andra personen i handen när ni pratar.

• Anonym (Tokfrans)
    Anonym (Normal man) skrev 2020-03-05 00:56:34 följande:

Blygheten i sig skulle inte vara något problem för mig, men det finns ju en risk att det misstolkas som att du inte är intresserad.

Se till att visa ditt intresse på något sätt. Det enklaste kanske kan vara att du ser till att hålla den andra personen i handen när ni pratar.

Eller skjut inte med granatgevär på den andra personen. Då visar du att du är vänligt sinnad och intresserad.
  • Anonym (H)

Kan du tänka sig killar lika blyga som du?

• Anonym (Ska gå bra)
    Anonym (Blyg) skrev 2020-03-04 21:56:20 följande:

Det ska gå bra bara du är trevlig. Kvinnor tjejer behöver inte ha värsta självförtroendeet
  • Anonym (V)
    Anonym (Kille40) skrev 2020-03-04 23:48:27 följande:

Efter 30 så är det inte gulligt att vara blyg. Du måste jobba bort det. 

Då handlar det inte om bara intima relationer, det handlar inom allt. Nervös är helt ok. Men blyghet kan bli en blockad. 

Börja erkänna för den person du träffar att du är blyg, börjar utmana dig själv och placera dig i situationer som utmanar din blyghet. Ta ansvar över dig själv och ta itu med det. 

Ja, det är väldigt konstigt att gå på en dejt, där man hela tiden försöker skapa ett samtal med en person som totalt är oförmögen att yppa ett ord pga blygsamhet. Det skapar en konstig situation, och då kan man ju lika bra sitta hemma och tala med sig själv. 

Du verkar otrevlig. Du borde jobba bort det.
Svar på tråden Dåligt med blyga tjejer?