• MagicWand

Se hit ALLA kvinnor och män

Ja nu jädrar blir det att åka av. Sambon min får aldrig tummen ur och en förlovningsring ser ut att vara långt bort.

Till er kvinnor och män som tar sig tid att läsa. Hur som kvinna friar man till en man? Hur föredrar ni män att en kvinna friar till er? Kan man som kvinna ställa frågan när som helst, eller är det den där rackarns skottdagen som gäller?

• Svar på tråden Se hit ALLA kvinnor och män
  • Vilsen och rådlös

Du kan fria precis när du vill & tycker att det passar. Att vänta på mannen känns lite förlegat. Kör! Lycka till! <3

• Anonym (Wtf)

Vadå kvinna fria?!

Så jäkla avtändande och okvinnligt. Det är mannens uppgift att fria och inte tvärtom!

• Anonym (Anonym)

Fria vete sjutton... Jag upplyste min karl om att vår årsdag inföll på en fredag ena året och en lördag året därpå och att det då vore perfekt att förlova sig och gifta sig, vi då varit tillsammans i 5 resp. 6 år så det var liksom dags förr eller senare. Vi hade ett relativt kort samtal om det hela där han höll med och så var det med det.

Om man nu absolut känner att man vill göra en hel grej av det så kan man fria när som helst, oavsett om man är man eller kvinna, eller nåt annat.

• MagicWand
    Anonym (Wtf) skrev 2020-03-05 17:06:42 följande:

Vadå kvinna fria?!

Så jäkla avtändande och okvinnligt. Det är mannens uppgift att fria och inte tvärtom!

Vilken tur då att jag redan är så okvinnlig man kan bli. Jobbar med bara gubbar under jord och kör stora gruvmaskiner. Är väl lika bra att fortsätta vara avtändande och okvinnlig då ; )
  • MagicWand
    Anonym (Anonym) skrev 2020-03-05 17:11:51 följande:

Fria vete sjutton... Jag upplyste min karl om att vår årsdag inföll på en fredag ena året och en lördag året därpå och att det då vore perfekt att förlova sig och gifta sig, vi då varit tillsammans i 5 resp. 6 år så det var liksom dags förr eller senare. Vi hade ett relativt kort samtal om det hela där han höll med och så var det med det.

Så det här med ringar och grejer. Det behöver inte betyda att man må gå ner på knä. Är det alldeles för mycket om man ställer frågan kort; ska vi inte förlova oss?
  • Anonym (Anonym)
    MagicWand skrev 2020-03-05 17:22:52 följande:
    Så det här med ringar och grejer. Det behöver inte betyda att man må gå ner på knä. Är det alldeles för mycket om man ställer frågan kort; ska vi inte förlova oss?
    Nej precis. Karln friade officiellt då vi förlovade oss men gick inte ner på knä, vi satt i varsin stol på en mycket fin restaurang och det var planerat så :) Ringen valde jag själv så jag fick en som jag tyckte om. Jag tycker helt klart man kan ställa frågan så som du föreslår!
Svar på tråden Se hit ALLA kvinnor och män