• Thu 5 Mar 2020 17:02
    265 visningar
    9 svar
    9
    265

    Förrvirrad

    Hej, hoppas det här blir i rätt tråd nu!

    Det är så att jag känner mig ganska förvirrad och kanske lite orolig.
    Det är så att jag har slutat äta ppiller för flera månader sedan.
    Ca 1,1/2 vecka innan jag skulle få mens hade jag oskyddat sex med min sambo.
    Mensen är nu 6 dagar sen och jag har tagit 3 graviditetstest som alla visar negativ.
    Jag har fått rikliga flytningar, så pass så att jag tror titt som tätt att "där kom mensen" men icke.
    Har haft ganska ont i huvudet de senaste dagarna också och känt mig lite tröttare än vanligt.

    Jag funderar på att ta ett nytt test imorgon men funderar på om det ens är möjligt när de andra 3 visat negativt?

    Jag har aldrig haft oregelbunden mens eller utebliven mens heller.
    Idag i var flytningarna lätt rosa i nyansen..
    Jag är inte stressad till vardags, matvanorna är detsamma och jag träna inte extremt mycket heller..

    Vad tror ni? Kan man hoppas eller tror ni att det är kört?
    Hur lång tid kan det dröja innan hormonerna är tillräckligt höga för att visa positivt?

    Hör till historien att jag imorgon ska iväg på en weekend med ett par drinkglada vänner...

  • Svar på tråden Förrvirrad
  • Anonym (Anony­m)
    Thu 5 Mar 2020 17:04
    #1

    Har du passerat dag 35 i din cykel än? Isf är din mens ännu inte "sen" alls utan inom normalspannet.

  • Thu 5 Mar 2020 17:19
    #2

    6 dagar sen baserat på vad? Rent krasst är man  i stort sett alltid gravid (undantag om äl-blåsan blitt en cysta möjligen) om man verkligen passerat BIM med 6 dagar för så många dagars extra lutealfas får man aldrig. 6 dagar senare än brukligt och du inte har koll på äl- ja, då kanske du inte är sen alls. Det är ytterst ovanligt att inte plussa om man skulle vara så långt gången.

  • Thu 5 Mar 2020 17:36
    #3

    Passerar 30 dagar idag.

    Följer en app sedan månader tillbaka och mensen har antingen kommit på "förutspådd" dag eller 1 dag senare max 2.
    Mer "koll" än så har jag inte...

  • Anonym (Anony­m)
    Thu 5 Mar 2020 17:37
    #4

    Kan även tillägga att jag pratat med bm idag som glatt påpekade att mensen kan hoppa över en cykel.

  • Anonym (Anony­m)
    Thu 5 Mar 2020 17:37
    #5
    Maysan911 skrev 2020-03-05 17:36:11 följande:

    Passerar 30 dagar idag.

    Följer en app sedan månader tillbaka och mensen har antingen kommit på "förutspådd" dag eller 1 dag senare max 2.
    Mer "koll" än så har jag inte...


    Ja men då har du minst fem dagar kvar innan du kan säga att du är sen på riktigt.
  • Thu 5 Mar 2020 17:38
    #6
    Maysan911 skrev 2020-03-05 17:36:11 följande:
    Passerar 30 dagar idag.

    Följer en app sedan månader tillbaka och mensen har antingen kommit på "förutspådd" dag eller 1 dag senare max 2.
    Mer "koll" än så har jag inte...
    En app kan omöjligt veta när du har äl så det går inte sätta BIM utifrån det. Vänta några dagar till och testa då igen.
  • Anonym (L)
    Thu 5 Mar 2020 17:40
    #7

    Säger som föregående talare.

    Jag tänker som så att om din mens är sex dagar sen så borde du verkligen ha fått ett positivt graviditetstest. Jag tog ett test samma dag som jag skulle ha fått mens och testet visade solklart positivt, så om din mens är sex dagar försenad så borde testerna ha visat positivt.

  • Thu 5 Mar 2020 18:02
    #8

    Gör nog så att jag testar igen imorgon och sen släpper jag tanken.
    Då är det kanske mest troligt så att jag hoppat över en cykel den här gången..

    Man hinner tänka så mycket när man verkligen vill och hoppas!
    Tack så mycket för alla svar! 
    Känner mig lite klarare i huvudet:)

  • Anonym (Fröjd­is)
    Thu 5 Mar 2020 19:49
    #9
    Maysan911 skrev 2020-03-05 18:02:32 följande:

    Gör nog så att jag testar igen imorgon och sen släpper jag tanken.

    Då är det kanske mest troligt så att jag hoppat över en cykel den här gången..

    Man hinner tänka så mycket när man verkligen vill och hoppas!

    Tack så mycket för alla svar! 

    Känner mig lite klarare i huvudet:)


    Har dock läst om flera som inte fått positiva grav test långt efter bim (låghormonare) trots gravida som upptäckts på ultraljud. Skulle inte din mens komma + fortsatta "symptom" så skulle nog jag i din sits försöka få ett ultraljud gjort.

    Ha kul på din weekend och oroa dig inte :)
Svar på tråden Förrvirrad