• Humlan88

    Trött efter influensa, jobba eller inte?

    26 feb blev jag sjuk i influensa, jag har varit jättedålig med hög feber m.m var först i måndags som jag blev någorlunda symptomfri. Dock är jag fortfarande mycket trött och yr. Ska jobba lör söndag (inom vården) men kände att jag var trött å ringde chefen å sa att jag blir hemma. Hon sa att jag måste ha ett läkarintyg, då jag inte fick tag på nån läkare sa jag att jag skulle jobba iallafall. Nu har dock VC ringt och ssk jag pratade med tyckte jag skulle va hemma, jag fick ett intyg, men nu känns det jättedumt eftersom jag sa att jag kunde jobba. Vet inte hur jag ska göra? Är inte jättedålig, men lite yr och väldigt matt. Hur bör jag göra?

  • Svar på tråden Trött efter influensa, jobba eller inte?
  • Mortiscia80

    Klart du ska vara hemma!! Särskilt du som jobbar inom vården måste ju inse att du inte kan gå dit och eventuellt smitta ner andra! :o Du är antagligen inte ens helt frisk än.

  • hammarhajen

    Skapligt symptomfri sedan måndag, trött på torsdag och jobba först lördag? Jag hade absolut satsat på att vila en hel fredag skulle räckt. Trötthet kan ju sitta i ett tag, men är inte smittsamt. 

  • Humlan88
    hammarhajen skrev 2020-03-05 19:14:48 följande:

    Skapligt symptomfri sedan måndag, trött på torsdag och jobba först lördag? Jag hade absolut satsat på att vila en hel fredag skulle räckt. Trötthet kan ju sitta i ett tag, men är inte smittsamt. 


    Symptomfri från måndag var att ta i, tisdags var sista dagen jag kände ont i halsen, dock fortfarande hostig
  • Humlan88
    hammarhajen skrev 2020-03-05 19:14:48 följande:

    Skapligt symptomfri sedan måndag, trött på torsdag och jobba först lördag? Jag hade absolut satsat på att vila en hel fredag skulle räckt. Trötthet kan ju sitta i ett tag, men är inte smittsamt. 


    Symptomfri från måndag var att ta i, tisdags var sista dagen jag kände ont i halsen, dock fortfarande hostig
  • Humlan88
    hammarhajen skrev 2020-03-05 19:14:48 följande:

    Skapligt symptomfri sedan måndag, trött på torsdag och jobba först lördag? Jag hade absolut satsat på att vila en hel fredag skulle räckt. Trötthet kan ju sitta i ett tag, men är inte smittsamt. 


    Symptomfri från måndag var att ta i, tisdags var sista dagen jag kände ont i halsen, dock fortfarande hostig
  • uhsumkat
    Anne39 skrev 2020-03-05 19:30:25 följande:
    Corona?
    Men lägg ner att hela tiden försöka skapa panik och hysteri.
    Så jäkla trist.

Svar på tråden Trött efter influensa, jobba eller inte?