• Slemmis

Bröllop 2 veckor innan BF?

Jag tror jag vet vartåt det lutar men slänger upp en tråd ändå. Jag bor i Stockholm och är gravid. Har nu blivit bjuden på bröllop uppe i Jämtland i mitten på augusti, vilket är två veckor innan BF! Hade ni åkt? Jag vill supergärna gå på bröllopet och fjällen på sommaren har varit en dröm! Men två veckor innan BF, då kan man ju föda närsom egentligen... inte supersugen på att vara ?mitt i ingenstans? långt hemifrån och så går vattnet... :(

• Svar på tråden Bröllop 2 veckor innan BF?
  • BuoBä

Om du vill tacka ja så gör det med förbehåll för dagsformen. Det kan hända att du mår jättebra och orkar resa och fest utan problem. Det kan också hända att du är parkerad i soffan med svår foglossning och ont överallt. Eller så har du redan en bebis.

• Tindra85

Det har ju också att göra med vem har du med dig , hur långt har ni till förlossningen, hur ska ni bo osv?

Jag hade nog klarat av att vara på ett bröllop vid min förra graviditeten vid den tiden och lämna tidigt vid behov men allt beror ju på hur man mår just då och det är ju svårt att veta. Men framför allt närheten till om det skulle köra igång, ta med alla bb-sakerna osv...

Kör på magkänslan och vänta med att ge slutgiltligt om det går :)

Svar på tråden Bröllop 2 veckor innan BF?