• Thu 5 Mar 2020 20:47
    223 visningar
    2 svar
    2
    223

    Blir bostadslös har jobb

    Idag fick ja reda på att lägenheten jag sökt inte vill ha mig pga att jag har kronofogden på mig. Betalar varje månad till dom men är långt kvar tills ja är fri.

    Jag jobbar heltid, har inga barn och är en man så mina chanser är fanimej 0% känns det som.

    Har dessutom en båt men den står på land just nu. Enda bostaden jag har m 25 dagar verkar det som.

    Bor hos min fru som inte vill ha mig längre så mitt läge är kritiskt då hon ska flytta om 25 dagar också.

  • Svar på tråden Blir bostadslös har jobb
  • Thu 5 Mar 2020 21:13
    #1

    Tyvärr så är detta något som inte är helt ovanligt. Kolla på ditt jobb och kolla med alla du känner om de vet någon som i alla fall skulle kunna hyra ut ett rum till dig, eller om de har någon sommarstuga, husvagn eller något att hyra ut. Nu har du ju kronofogden efter dig så det blir ju ett tufft läge, men försök i alla fall. Sälj båten och lägg pengarna du får ut för den på att betala eventuell förskottshyra så att din nya hyresvärd känner att hem kan lita på dig och att du kommer att betala.

    Hittar du inget annat så är väl enda lösningen att ta in på vandrarhem, eller liknande

  • Thu 5 Mar 2020 23:02
    #2

    Varfor måste ni båda flytta?

Svar på tråden Blir bostadslös har jobb