• AnnaR

Det har slagit lock för mitt öra....

Jag bara undrar om någon har något tips på hur jag kan bli av med mitt lock i örat. Jag har varit förkyld, men är nu nästan helt bra. sedan i månsags har jag haft lock för örat och jag hör lika mycket på det örat som om jag hade hållt för det. Inget hjälper, blåsa, nässpray, rengöring.

Snälla någon kom med bra tips.

• Svar på tråden Det har slagit lock för mitt öra....
  • Trollunge

Kan det vara så att du har råkat ut för en vaxpropp? Jag har varit med om det några gånger, väldigt irriterande att inte höra nåt! De gångerna har jag först försökt med revaxör hemma några gånger, men det har inte räckt utan jag har varit tvungen att gå till doktorn och spola öronen så proppen försvinner.
    Hoppas det blir bra snart!!

• Lorelei

Skulle tro att det bara är att vänta ut tills dess att svullnaden släpper och trycket blir normalt igen. Mycket lite man kan påverka själv.

• Lillskruttan

Låter som en vaxpropp. Jag försökte oxå å få bort lock för örat med revaxör utan att det hände ett dugg. Till slut började det värka i hela örat. Åkte in akut. Jag hade en vaxpropp stor som en jordnöt (med skal på...). Den hade jag aldrig kunnat få ut själv för det krävdes "tryck" bakifrån. Dessutom hade jag fått en öroninflammation bakom vilket var anledningen till att det gjorde ont.

• Lorelei

En vaxpropp är ju inget som dyker upp helt appropå, den byggs upp ganska länge som om det bara slår lock för örat över en natt så är det i 99% av fallen inte vax det handlar om utan just ett under/övertryck i örat... och det kan man inte behandla med annat än vad du redan gjort.

Svar på tråden Det har slagit lock för mitt öra....