• emeliiiiiie

    Kan extrem PMS vara tecken på graviditet?

    Vi försöker bli gravida. Jag brukar vanligtvis inte ha PMS, men denna månad är det hemskt. Redan nu, en vecka före mens, känns det som världens värsta PMS, är så otroligt arg och lättirriterad, känner inte igen mig själv. Kan detta va tecken på graviditet? Någon som upplevt samma? Eller kan jag bara ha drabbats av PMS (ingen som vet såklart ville bara höra andras erfarenheter).

  • Svar på tråden Kan extrem PMS vara tecken på graviditet?
  • VickanD

    Tror inte att det är ett tecken på att du är gravid, inte såhär tidigt. Men jag vet ju inte allt jag heller.

    Jag fick tidigt reda på att jag var gravid, redan i vecka tre, eller möjligtvis vecka fyra. Tror vecka tre. Jag kände av symptom redan en/två veckor efter befruktningen och innan jag tog testet hade jag starka misstankar om att jag var gravid, då jag en/två veckor efter befruktningen hade blivit ovanligt kissnödig. Det är ju ett klassiskt symptom, men kände av det väldigt tidigt.

  • emeliiiiiie

    Har även molvärk, haft ?hugg? i ena äggstocken, som jag haft tidigare graviditeter (tidigt)...och nu även svullna bröstvårtor, som jag också fått tidigare..så blir intressant att se. :)

  • emeliiiiiie

    Har även molvärk, haft ?hugg? i ena äggstocken, som jag haft tidigare graviditeter (tidigt)...och nu även svullna bröstvårtor, som jag också fått tidigare..så blir intressant att se. :)

  • Vevoz

    Aldrig hört att det skulle vara ett symptom, i alla fall inte tidigt i graviditeten

  • emeliiiiiie

    Well, tog ett grav test och var mycket riktigt ett plus!

  • Vevoz
    emeliiiiiie skrev 2020-03-06 12:20:25 följande:

    Well, tog ett grav test och var mycket riktigt ett plus!


    Dåså, grattis!
  • pepsimax

    Det blir tvärtom för mig, har en extrem pms, men första gravtecknet är när den inte kommer som vanligt.

  • Tigu
    emeliiiiiie skrev 2020-03-06 12:20:25 följande:

    Well, tog ett grav test och var mycket riktigt ett plus!


    GRATTIS!! När skulle du få din mens?? Har också haft sjuk (brukar inte ha de annars, inte såhär) och kände ett hugg på höger sida i onsdags.
  • emeliiiiiie

    Skulle inte haft mens förns idag egentligen. Har alltid haft hugg vid tidigare graviditeter. Dock aldrig extrem pms men tydligen kan man ha det me :)

Svar på tråden Kan extrem PMS vara tecken på graviditet?