• Böld

    Hörselgångsinflammation..

    Hej!


    Har en fråga till er som har kunskap eller själva varit med om hörselgångsinflammation..
    I mitt fall började det hela för ca 2 veckor sedan med en väldigt mild yrsel under dagarna, vet heller inte om jag kan kalla det yrsel då det inte påverkade min balans på något sätt alls.. nästan som en yrsel/groggy känsla i huvudet. Gick med detta i ungefär 5-6 dagar.. bestämde mig förra onsdagen att jag under torsdagen skulle åka in till vårdcentralen, just för att kolla upp yrseln.. och just den kvällen börja jag känna lock känsla i högra örat.. kom på bara någon timma.. väl på vårdcentralen konstatera man att vänstra örongång hade rodnad och högra hade svullnad med rodnad.. vilket läkaren direkt sa att det var hörselgångsinflamation, han kolla blodtryck, hjärta, känsel, reflex, blodprov mm och allt var super! Fick Terracortril med Polymyxin B som skulle droppas 3gg/dag i 7 dygn. Har nu använt det i 7 dagar som var bestämt.. dock känner jag fortfarande samma känsla i huvudet.. kanske en liten bättring.. är detta normalt vid hörselgångsinflamation? Kan heller inte säga om örat blivit bättre då jag inte hade några smärtor alls dagen jag var hos vårdcentralen eller dessa dagar. Lockkänslan har släppt men finns frtf lite, men antar att det är all dropp som sitter mer som en gega och lär väl ta ett tag att släppa. 

  • Svar på tråden Hörselgångsinflammation..
  • Långbenopluto

    Ring tillbaka till din VC, du kan behöva antibiotika i tablett form.

    Får du det igen i framtiden ska du inte vänta så många dagar att söka vård.

  • Anonym (Lilo)

    Jag har haft hörselgångsinflammation men det var mest bara svullnad/smärta i örat. Jag tog de där dropparna och sen var det bra.

    Så du ska nog kontakta vården igen om detta, tror jag.

  • Anonym (Mia)

    Jag har fått hörselgångsinflammatuon flera gånger på senare år och en doktor sa att droppar ALDRIG hjälper. Det sitter djupare. Jag har provat droppar och de hjälper inte. Be dem ta prover, du kan behöva en längre kur antibiotika.

Svar på tråden Hörselgångsinflammation..