• mariarennemark

    Lämnade i nyförälskelsen, kommer han komma tillbaka?

    Hej,

    Jag har varit i en relation med pappan till mina barn i 14 år. Sen bestämde jag mig för att separera. Väldigt kort inpå inledde jag en flört med en man på jobbet som jag haft intresse för under en tid. Jag har aldrig varit otrogen och han var inte orsaken till min separation (den hade skett ändå) men han var sparken i baken till att något i min dåvarande relation var fel. Så det ångrar jag inte.

    Mannen på jobbet föll jag pladask för! Blev upp över öronen förälskad. Han är 14 år äldre än jag (fyllde 50 precis). Allt gick fort och vi blev snabbt väldigt förälskade. Vi skickade konstanta meddelanden till varandra, började dejta och skrattade massor ihop. Jag sov över ganska snabbt och vi inledde en relation och hängde de veckorna vi inte hade barnen. Han har en tidigare lång relation med mamman till sin dotter. Dottern är idag 10 år och det var 3 år sedan de separerade. Hans ex har varit otroligt kontrollerande över honom och det har varit massa drama, så han är bränd från tidigare relation, samt att han är väldigt självständig som person. Han har sagt från början att han är rädd för att det ska bli så igen och rädd för ny relation. Jag som var sårad från mitt tidigare äktenskap var labil och var inte riktigt mig själv och istället för att ge han utrymme så var jag lite för på vid några tillfällen och började ställa krav och fick vid ett tillfälle en känslostorm där jag ifrågasatte varför han inte satte sig vid mig på fikarasten och att jag blev sårad. Direkt backade han. Vi hördes inte på en vecka, och när jag sedan hörde av mig till honom så var han ganska sval och trodde det var bäst att vi "höll på det vi hade". Så vi inte ska såra varandra längre fram. Jag försökte förklara att jag inte är sånhär, men det sa han att han hade svårt att tro på. Jag sa till slut att det inte spelar någon roll vad jag säger, utan att jag hoppas att han kommer upptäcka med tiden och lära känna mig när jag är mer stabil i mitt psyke. Ska tilläggas att jag är en glad person och normalt sätt väldigt insiktsfull med både fötterna på jorden. Nu i eftehand inser jag ju att jag gjorde fel. Jag borde backat och gett relationen utrymme, jag borde gett han tid att få sakna och komma till mig. Men nu gjorde jag inte det, och nu känns det som att det är försent. Det har gått ett par dagar sen vi pratade sist. Han är inne direkt och kollar min instagram story. Jag vet att han var väldigt kär i mig med. Den närheten och kontakten vi hade, den går inte beskriva med ord. Han tittade djupt in i mig och länge. Vi hade så fin kontakt. Allt förstördes pga fel tajming!
    Han har helt stängt av mig. Vi har suttit vid fikabordet en dag och skrattat med kollegor. Då blev jag lite hoppfull, men idag har det varit frånvarande kontakt på jobbet.

    Jag mår så fruktansvärt dåligt över det här. Vill så gärna att han ska komma tillbaka och förstå att vi hade något fint. Förstå att jag är bra, och ingen dramaqueen. Jag vill så gärna ge det en chans till, men han är rädd och stänger av. 

    Snälla hjälp mig vad jag ska göra? Någon som varit i liknande situation? Har han kommit tillbaka om ni gett han utrymme och tid?

    Tacksam för svar!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-03-06 14:45
    Vi har träffats i tre månader

  • Svar på tråden Lämnade i nyförälskelsen, kommer han komma tillbaka?
  • DasNerd

    Du har varit "för på" och haft känslostormar, vilket han har reagerat på. Det var ju dig han var med, inte någon annan? Och nu vill han inte det för att han inte vill ha att göra med sådant beteende.

    Du frågar sen "vad du kan göra för att han.."?

    Det är ju HAN som är han och bestämmer vad eller vem han står ut med?

    Det enda du kan göra är att inte göra nåt. Skulle han tänka om vid nåt tillfälle så gör han det. Du kan inte påverka det. Du kan bara göra det värre.

  • Anonym (Hold my beer)

    Han kommer inte tillbaka. Du kanske lärde dig nåt till nästa gång.

  • Tecum

    Du gjorde bort dit och jag utgår från att du bett om ursäkt och tagit på dig skulden. Det enda du kan göra nu är att avvakta, finnas där och vara trevlig när ni möts. Personligen hade jag varit väldigt avvaktande mot en kvinna som säger att hon inte är stabil i psyket...

  • Anonym (Maria)

    Hej och tack för era svar. Jag inser samma sak som ni säger. Jag har definitivt lärt mig av detta, och inser att jag måste acceptera det faktum att han är borta. Jag kommer inte ta kontakt med honom, verkligen inte. Utan mer hoppas på att han ska vilja komma till mig en dag. Ledsen :(

  • Anonym (Maria)
    DasNerd skrev 2020-03-06 15:16:32 följande:

    Du har varit "för på" och haft känslostormar, vilket han har reagerat på. Det var ju dig han var med, inte någon annan? Och nu vill han inte det för att han inte vill ha att göra med sådant beteende.

    Du frågar sen "vad du kan göra för att han.."?

    Det är ju HAN som är han och bestämmer vad eller vem han står ut med?

    Det enda du kan göra är att inte göra nåt. Skulle han tänka om vid nåt tillfälle så gör han det. Du kan inte påverka det. Du kan bara göra det värre.


    Jag inser det med. Fan med. Är så kär i denna man och så ledsen att min känslostorm ställde till allt.
Svar på tråden Lämnade i nyförälskelsen, kommer han komma tillbaka?