• Anonym (Linaj)

    Gift men tänker på kvinnor

    Jag är gift sen 16 år tillbaka 3 barn med min man. Sista tiden eller rättare sagt åren har jag tänkt på kvinnor. Kan inte sluta tänka på kvinnor och det gör mej så het , kåt och förvirrad. Jag har tappat känslor för min man sista tiden . Det gör mej förvirrad men samtidigt nyfiken ?? Någon mer som har erfarenhet eller känner igen sig. // kram från en förvirrad 40 åring

  • Svar på tråden Gift men tänker på kvinnor
  • DasNerd

    Då har du förmodligen nåt nytt gemensamt med sin make. Han kan nog inte heller sluta tänka på kvinnor. :)

    Berätta för honom. Ni kanske t o m kan hitta på nåt?

  • Anonym (jaha)
    Anonym (Linaj) skrev 2020-03-06 23:28:16 följande:

    Jag är gift sen 16 år tillbaka 3 barn med min man. Sista tiden eller rättare sagt åren har jag tänkt på kvinnor. Kan inte sluta tänka på kvinnor och det gör mej så het , kåt och förvirrad. Jag har tappat känslor för min man sista tiden . Det gör mej förvirrad men samtidigt nyfiken ?? Någon mer som har erfarenhet eller känner igen sig. // kram från en förvirrad 40 åring


    Vad är det som är konstigt med det, det gör väl alla?
    Fantisera gör alla, men sen behlöver man ju inte agera på det, det är vad som skiljer en normal människa och ett otroget svin, handlingarna.
  • Anonym (Doktorn)
    Anonym (Linaj) skrev 2020-03-06 23:28:16 följande:

    Jag är gift sen 16 år tillbaka 3 barn med min man. Sista tiden eller rättare sagt åren har jag tänkt på kvinnor. Kan inte sluta tänka på kvinnor och det gör mej så het , kåt och förvirrad. Jag har tappat känslor för min man sista tiden . Det gör mej förvirrad men samtidigt nyfiken ?? Någon mer som har erfarenhet eller känner igen sig. // kram från en förvirrad 40 åring


    Du har feber och yrar. Därför du är het och förvirrad.
    Ordination: skilj dig, din man är värd mer. Sen behöver du terapi, så att du får de orena tankarna ur dig. Kanske prata med präst. Och så kan du testa att piska de syndiga lustarna ur dig.
  • Anonym (Inget konstigt)

    Jag har en bekant som levde ett vanligt svenssonliv med man och barn. Sen, i 40-årsåldern skilde hon sig. Men inte för att hon blivit kär i nån annan, utan äktenskapet var helt enkelt inte bra. Men så träffade hon en kvinna som hon blev handlöst förälskad i och de är idag gifta. Hon hade själv aldrig sett sig som bisexuell och aldrig tidigare funderat eller fantiserat om kvinnor utan det var just den här speciella kvinnan som hon föll för.

    Så det kan mycket väl hända att man sent i livet upptäcker att man är bisexuell, eller t.o.m. är mer homosexuell, bara det att sociala konventioner har blockerat den delen av ens känsloliv tidigare så att man har förträngt den sidan av sig.

  • lesbiskochfeminist

    Det är faktiskt rätt vanligt att folk upptäcker sin sexualitet senare i livet speciellt i tidigare generationer. Kanske lämnades det inte utrymme när du var yngre att tänka på kvinnor. Eftersom att du är gift med en man kan det nog vara så att du är bisexuell, du har ju varit attraherad av män tidigare. Jag är ung jag har ingen aning om hur det är att vara gift men kanske har du tröttnat på honom och sugen på något nytt. 

  • BiSundsvall

    Det är rätt vanligt. Men att våga ta steget ut är svårt. Du kan alltid pröva med bc. Går bra att vara diskret. Livet är till för att levas. Men det blir lite som pandoras ask. Har du väl öppnat upp vill du inte stänga och glömma. Ta ett beslut om det är något du vill dela med din man eller vill göra själv. Lycka till.

  • Underhill

    Vet inte om det är särskillt vanligt direkt, men säkert inte ovanligt :) Möjligt att media gör många saker "vanligt". Däremot är det ju fullt normalt att man funderar och reflekterar kring sig själv och livet i allmänhet. Vad som är vanligt för dig är ju ovanligt för någon annan precis som det normala på ett ställe är lite mer onormalt på ett annat. Så, vad är det som har tagit just dig dit TS som du är nu? Varför tror du att du tänker och funderar i de banorna du gör som du beskriver i trådstarten?


    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Tjej26)

    Har lite samma problem fast tvärt om, kan inte sluta tänka på kvinnor 15-30 år äldre än mig... även fast jag är i förhållanden så verkar lärare, butikspersonal, kollegor, ja alla över 40 helt oemotståndliga för mig. Vill verkligen ha sex med en kvinna, men har svårt att attraheras av kvinnor i min ålder!

Svar på tråden Gift men tänker på kvinnor