• qwerty12349876

    Är det för tidigt att fråga om han vill äta middag med mig?

    Hej!

    Jag vet inte om detta är rätt forum att posta detta, men hittade inte någon annanstans som passar bättre.

    Lite bakgrund om mig. 25 årig kvinna, men känner mig inte vuxen alls, känner mig fortfarande vilse i livet. Har haft förhållanden innan, men vet fortfarande inte hur man flörtar haha. Hur jag har lyckats hamna i förhållanden är än ett mysterium för mig haha. Nu till min fråga!

    Det finns en söt kille som går i samma universitet som mig! Vi har ätit lunch tillsammans en gång, men det var rätt naturligt, alltså att vi såg varandra spontan i skolan och hade lunch tillsammans.

    Nu är det helg, och jag vill försöka vara mer modig än annars! Jag vill fråga honom ifall han vill äta middag med mig, och jag vet att jag gör en sådan liten sak till världens största problem haha.

    Anledningen till varför jag tvekar är för att vi egentligen bara har känt vandra i några dagar, mindre än en vecka. Jag kanske borde vänta i alla fall en vecka till? Eller skall jag bara köra på? Men tänk om mitt "för framåt" skrämmer iväg honom?

    Jag får sådana tankar! Vad tycker ni? Jag skulle gärna vilja höra era tankar, kanske få en rumpspark eller så, eller smällare i baken, så att jag inte fegar ur haha. Jag vet att detta bara är en liten Crush/känner mig lite betuttad, men det är kul att känna så! Han är så söt??

    Är det för tidigt att fråga ifall han vill äta middag med mig?

  • Svar på tråden Är det för tidigt att fråga om han vill äta middag med mig?
  • DasNerd

    Känns väl onödigt att fråga om middag om det är så här det känns?

    Vad sägs om:

    - Hej! Lunch? :)

    Eller:

    - Behöver en fikapaus! Vill du vara med? :)

    Blir det så att ni börjar umgås så faller det väl naturligt att ni gör annat utanför universitetet. "haha" ?

  • qwerty12349876
    DasNerd skrev 2020-03-07 10:10:11 följande:

    Känns väl onödigt att fråga om middag om det är så här det känns?

    Vad sägs om:

    - Hej! Lunch? :)

    Eller:

    - Behöver en fikapaus! Vill du vara med? :)

    Blir det så att ni börjar umgås så faller det väl naturligt att ni gör annat utanför universitetet. "haha" ?


    Tänka sig att folk är mycket drygare här än på Reddit. Hejdå, familjeliv!
  • qwerty12349876
    DasNerd skrev 2020-03-07 10:10:11 följande:

    Känns väl onödigt att fråga om middag om det är så här det känns?

    Vad sägs om:

    - Hej! Lunch? :)

    Eller:

    - Behöver en fikapaus! Vill du vara med? :)

    Blir det så att ni börjar umgås så faller det väl naturligt att ni gör annat utanför universitetet. "haha" ?


    Tänka sig att folk är mycket drygare här än på Reddit. Hejdå, familjeliv!
  • Kusinen

    Varför inte fråga om fika eller liknande? Eller om dethänder något som ni båda ärintresserade av, en utställning eller så och fråga om han vill med på det?

    Om ni kännt varandra så kort tid och lunchen mer var en spontanlunch efter studier skullejag nog satsat på nåt "enklare" än middag.

  • Kusinen
    qwerty12349876 skrev 2020-03-07 14:40:07 följande:

    Tänka sig att folk är mycket drygare här än på Reddit. Hejdå, familjeliv!


    Vad var drygt med detta svar?
  • DasNerd
    qwerty12349876 skrev 2020-03-07 14:40:16 följande:

    Tänka sig att folk är mycket drygare här än på Reddit. Hejdå, familjeliv!


    ?
  • Tecum
    qwerty12349876 skrev 2020-03-07 14:40:16 följande:
    Tänka sig att folk är mycket drygare här än på Reddit. Hejdå, familjeliv!
    Det var ett bra svar, vad är felet?
  • Pentra
    qwerty12349876 skrev 2020-03-07 14:40:07 följande:
    Tänka sig att folk är mycket drygare här än på Reddit. Hejdå, familjeliv!

    Du fick ett superbra svar med flera alternativ på hur man öppenhjärtigt, varmt och naturligt frågar om man vill dela någon form av måltid tillsammans. Och du, TS, ger bara skit tillbaka! Den som är dryg är du själv! ... Så, ja, du, det är sannerligen nog som du säger; att du inte är vuxen alls! Förstår, utan tvekan, varför dina tidigare förhållanden tagit slut! ... Jobba med dig själv och iaktta hur andra kommunicerar med varandra. Låt den här killen vara; han är värd en tjej som åtminstone har grundläggande känsla för kommunikation i tal och skrift. ... Kändes rumpsparken tillräckligt? ... /Pentra
  • gyros
    Pentra skrev 2020-03-07 23:59:10 följande:

    Du fick ett superbra svar med flera alternativ på hur man öppenhjärtigt, varmt och naturligt frågar om man vill dela någon form av måltid tillsammans. Och du, TS, ger bara skit tillbaka! Den som är dryg är du själv! ... Så, ja, du, det är sannerligen nog som du säger; att du inte är vuxen alls! Förstår, utan tvekan, varför dina tidigare förhållanden tagit slut! ... Jobba med dig själv och iaktta hur andra kommunicerar med varandra. Låt den här killen vara; han är värd en tjej som åtminstone har grundläggande känsla för kommunikation i tal och skrift. ... Kändes rumpsparken tillräckligt? ... /Pentra
    Den här tråden blir bara sjukare och sjukare
Svar på tråden Är det för tidigt att fråga om han vill äta middag med mig?