• Anonym (Ts)

För högt T3? Orolig

Någon som vet vad detta provresultat innebär? Övriga prover på sköldkörteln är inom det normala. Proverna är tagna på ett barn.

S-Fritt T3

Resultat: 8.3 pmol/L *

Referensintervall: 4.3-8.1

• Svar på tråden För högt T3? Orolig
  • Anonym (Ts)

Ingen?? Måste det betyda något?

• Anonym (53)

Ring läkaren istället

• Anonym (Ts)
    Anonym (53) skrev 2020-03-07 21:38:34 följande:

Ring läkaren istället

JO tack, läkaren ska återkoppla om sex veckor. Men eftersom sköldkörtelproblem är så vanligt tänkte jag att någon kanske kunde hjälpa mig att tyda provsvaret! Är ju inte bara att ringa läkaren
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Ts) skrev 2020-03-07 11:15:24 följande:

Någon som vet vad detta provresultat innebär? Övriga prover på sköldkörteln är inom det normala. Proverna är tagna på ett barn.

S-Fritt T3

Resultat: 8.3 pmol/L *

Referensintervall: 4.3-8.1

Det är ju bara 0.2 över gränsen så ingen direkt fara. jag skulle be om att få ta om testet igen om några månader för att se om det stiger eller sjunker eller är detsamma. 

Hur mår barnet i övrigt? Svettas denne mycket, är orolig och kan inte hålla sig still? 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Bea) skrev 2020-03-08 20:36:38 följande:

Det är ju bara 0.2 över gränsen så ingen direkt fara. jag skulle be om att få ta om testet igen om några månader för att se om det stiger eller sjunker eller är detsamma. 

Hur mår barnet i övrigt? Svettas denne mycket, är orolig och kan inte hålla sig still? 

Barnet har varit hängig sedan flera månader tillbaka varför vi tagit massa prover. Men svettas inte eller har svår för att hålla sig still. Får lättare förkylningar hela tiden och går ständigt runt med sjukdomskänsla. Yr och slö, ont i kroppen.
Svar på tråden För högt T3? Orolig