• Anonym (ESP)

Kompis relation med exet

Hej! Nu äre så att jag och mitt ex separerade efter ett 10år långt förhållande. Det har nu gått ett halvår sedan och vi umgås som kompisar (även fast jag har känslor kvar) vi ses några gånger i vekan och pratar varje dag. Vi är på nått sätt väldigt flörtiga med varandra, vi uppvaktar varandra, köper blommor, bjuder på middag, gör oss till med snygga outfits. Så känns ibland som att det kan vara en väg tillbaka.

Men nu till mitt stora problem! Fick veta idag att hon inte har berättat för sina vänner och familj att vi umgås? Frågade varför men fick till svar att hon inte orkar med tusen frågor? För mig är det konstigt. Varför inte vara ärlig? Borde jag berätta för hennes vänner och familj?

• Svar på tråden Kompis relation med exet
  • Anonym (juice)

Vad får dig att ens överväga att berätta för hennes familj och vänner om ert umgänge? Av vilken anledning skulle du göra det? Tror du att de kommer att tacka dig för det? Kommer hon att tacka dig för det? 

• Tow2Mater

Vem av er köper blommorna och bjuder på middagarna? Du eller hon? Eller  varannan gång?

• Tecum

Varför är det ett stort problem och varför skulle du ens överväga att sladdra för hennes familj? De vet ju att ni separerat, något annat behöver de inte veta.
    Det verkar som att ni inte är färdiga med varann, kanske skulle ett särboförhållande kunna funka? Det ni har nu låter inte som vanlig vänskap.

• Anonym (ESP)

Vi köper blommor till varandra varsin gång ungefär.

Nä vi umgås på annan nivå men inget sex inblandat. Har föreslagit särboförhållande men det är inget hon vill. Säger att hon är säker på sitt beslut men ser en tydlig osäkerhet! Hon kan ha svårt att åka hem till sig, hon är sjukt svartsjuk ( har aldrig varigt det tidigare), pratar ofta Om en massa fina minnen, planerar saker vi ska göra typ semester, vill gärna mysa i soffan, tar bilder på oss båda när vi tx umgås. Så vist kan man tolka det som en osäkerhet eller bara ett konstigt beteende?

Svar på tråden Kompis relation med exet