• Anonym (Kille30)

Trivs bättre ensam

Har kommit på att jag hellre trivs själv. Saknar tiden som singel där man gör precis som man vill. Slippa anpassa sig och bara få vara precis som man är.

I min relation känner jag mig väldigt kvävd. Får hela tiden göra saker på någon annans bekostnad. Kan inte ens få äta vad jag vill.

Någon annan som känner igen sig? Har blivit deprimerad pga detta och längtar inte ens hem efter jobbet längre.

Jag har ett annat problem också att jag inte kan bajsa när jag vill eller sitta längre. Måste va själv för att klara detta så ibland håller jag mig en hel helg eller går till gymmet så jag kan tömma magen hyfsat i alla fall. Jag vet att detta låter löjligt.

• Svar på tråden Trivs bättre ensam
  • neverpreggo

du får inte äta vad du vill?

Alla passar inte bäst i en tvåsamhet eller som sambos.

• Anonym (Kille30)

Hon klagar om jag äter för onyttigt en dag typ

• Anonym (b)
    Anonym (Kille30) skrev 2020-03-07 18:13:59 följande:

Har kommit på att jag hellre trivs själv. Saknar tiden som singel där man gör precis som man vill. Slippa anpassa sig och bara få vara precis som man är.

I min relation känner jag mig väldigt kvävd. Får hela tiden göra saker på någon annans bekostnad. Kan inte ens få äta vad jag vill.

Någon annan som känner igen sig? Har blivit deprimerad pga detta och längtar inte ens hem efter jobbet längre.

Jag har ett annat problem också att jag inte kan bajsa när jag vill eller sitta längre. Måste va själv för att klara detta så ibland håller jag mig en hel helg eller går till gymmet så jag kan tömma magen hyfsat i alla fall. Jag vet att detta låter löjligt.

Du måste börja öva dig att kommunicera och hävda dig i en relation.
    Ta upp problemen som du upplever på ett lugnt sätt.
    Tex -"Jag förstår ärligt talat inte varför du klagar på min kost. Jag bestämmer ju själv vad jag vill äta."
    Du måste ta ansvar för dig själv oc tex lista ut varför du inte kan gå på toa hemma, Får du inte vara ifred? I så fall måste du säga till din sambo att du behöver vara ifred på toan.
    Vad menar du med göra saker på andras bekostnad?
    Du måste säga till din sambo vad du orkar med och var dina gränser går.
    Var alltid noga med att säga saker lugnt till din sambo, aldrig skrika .

Svar på tråden Trivs bättre ensam