• Anonym (Anony­m 0)
    Sat 7 Mar 2020 22:30
    155 visningar
    10 svar
    10
    155

    Hjälp med beslut

    Ursäkta om det blir ett långt text.

    Jag gifte mig och flyttade till mannens hemland ett tag sedan för 5 år sen kom jag tillbaka till Sverige med mina 2 barn skäl ett beslut vi hade men enligt mannen var det endast mitt beslut att lämna.landet o komma tillbaka. Vi reste jag o barnen fram o tillbaka för att träffas vi väntade på hans tillstånd till Sverige. Vilket han har nu. Iallafall vi skilde oss för 2 år sen o han bor kvar i sitt hemland. Jag bor kvar här med mina barn jobbar o försörjer oss.

    Under 1 år va jag en krossad kvinna hade ilska inom mig rädsla att förlora lina barn eller att få de ha kontakt med deras far för han lämna mig och jag va helt emot skilsmässan. Men som man säger tiden läker och lär dig en hel del. Jag valde och beslutade att inte låta mina barn vara påverkade och att de ska kunna ha en bra kontakt med deras pappa och att varje skilsmässa ska ej kunna vara att man är fiender. Mina barn mår som bäst nu och jag och pappan har väldigt bra kontakt vi snackar som vanligt. Han har ill och med berättat vilket misstag som vi har gått igenom o båda gjorde fel i de förflutna. Vi löste de att ha en bra kontakt för barnen skull och för att vi ska må bra. Problemet är hos mig jag är så förälskad i den mannen barnen pappa då. Jag har aldrig kunna få ut honom från hjärtat eller hjärnan har aldrig tänkt tanken att någon annan man skulle befinna sig i mitt liv det går bara inte. Jag saknar han (barnens pappa) jätte jätte mkt o älskar han ännu mer. Men jag vågar ej ta fram det då vi snackar endast gällande barn osv. Min kärlek för honom e enorm men jag vet ej vad han känner och vågar inte ens fråga. Och även om det är så så finns det en stor frågetecken inför framtiden vad sker ifall han håller med och kan jag leva med en man även om jag älskar han efter 5 år jag bott själv. Min fråga är mina barn vill skicka post till deras pappa som bor andra sidan världen de gjort teckningar och köpt lite småsaker pysslat osv självklart ska de få de skickat. Men något inom mig vill jag ska skriva ett brev om allt jag vill säga och allt jag känner även om svaret inte skulle vara positiv så känns de som jag skulle vilja göra det. Han kanske ej har känslorna för mig och ser mig endast barnens mamma.

    ÄR Det fel av mig att gå så långt med pappan eller ska man göra vad man känner för oavsett smällen tillbaka. Eller ska man bara ha det inom sig tills man ser en reaktion av pappan att det finns ljus i det hela.

    PS angående umgänge med pappan o barnen har de ej sett på 2 år då han ej kan lämna landet och jag vägrade åka ner med de. Men vi bestämde nu att efter en bra kontakt skulle de få träffas i ett land i mitten av oss båda om semester för barnen med pappan.

  • Svar på tråden Hjälp med beslut
  • Sat 7 Mar 2020 23:12
    #1

    Jag tror inte du skrev någonting av värde i din text.
    Du gifte dig, flyttade och skilde dig och flyttade tillbaka?
    Resten är fluff, men ingenting berättar om hur förhållandet var eller varför ni skildes.

  • Anonym (Anony­m 0) Trådstartaren
    Sat 7 Mar 2020 23:28
    #2
    DasNerd skrev 2020-03-07 23:12:58 följande:

    Jag tror inte du skrev någonting av värde i din text.

    Du gifte dig, flyttade och skilde dig och flyttade tillbaka?

    Resten är fluff, men ingenting berättar om hur förhållandet var eller varför ni skildes.


    Tack för ditt meddelande

    Vi har haft en underbar förhållande som gifta par och beslutet av att jag skulle komma tillbaka till Sverige för att han skulle få uppehållstillstånd att komma hit men ändrade sig och sedan blev det mitt fel att jag valde komma tillbaka vilket han va med på. Sedan de åren jag var utan han började han glida ifrån o blev van att leva utan en fru o barn och blev lite konflikter. Frågan är som det står. Hade man gått tillbaka efter fått tillbaka en bra kontakt och berätta om att mina känslor är likadant o mer eller lämnat de åt sidan
  • Sun 8 Mar 2020 08:51
    #3

    Jag tycker det låter bara konstigt.

    Som att han skulle ha använt dig för att få uppehållstillstånd / inte bry sig att du åker tillbaka till Sverige.

    Även när han har ångrat dig och inte ens ville komma till dig Z och när du säger att han verkade ha "vant sig" att vara utan dig och barnen - vad är det det finns kvar som gör att du gillar honom?

  • nymedl­em
    Sun 8 Mar 2020 09:02
    #4

    Han älskar inte dig och har troligen aldrig gjort det. Du kunde inte hjälpa honom att få uppehållstillstånd i Sverige så han har inget behov av dig längre.

    Vilket land kommer du ifrån? Kan inte du och barnen flytta dit och kolla om han vill komma då?

  • Anonym (Anony­m 0) Trådstartaren
    Sun 8 Mar 2020 09:25
    #5
    DasNerd skrev 2020-03-08 08:51:19 följande:

    Jag tycker det låter bara konstigt.

    Som att han skulle ha använt dig för att få uppehållstillstånd / inte bry sig att du åker tillbaka till Sverige.

    Även när han har ångrat dig och inte ens ville komma till dig Z och när du säger att han verkade ha "vant sig" att vara utan dig och barnen - vad är det det finns kvar som gör att du gillar honom?


    Han vill inte ha uppehållstillstånd jag ville att han skulle ha det och det fick han. Han har inte ångrat mig (missförstånd) han ångrar att han lämna mig och lät mig åka tillbaka till Sverige.

    Jag älskar allt med han kärleken är inget vi kan bestämma ta bort ller ha det kvar. Jag bara tänker blir det dumt av mig att berätta för honom om mina känslor har fått svar av min innersta tänkande att låta bli.
  • Sun 8 Mar 2020 15:18
    #6

    Om han ångrar att han släppte iväg dig tillbaka. Och du ångrar att du åkte iväg. Vad är då problemet?

    Det är svårt att veta om du är oärlig mot mig eller dig själv. Du beskriver ett problem och ett ickeproblem samtidigt.

  • Anonym (Anony­m 0) Trådstartaren
    Sun 8 Mar 2020 21:09
    #7
    DasNerd skrev 2020-03-08 15:18:50 följande:

    Om han ångrar att han släppte iväg dig tillbaka. Och du ångrar att du åkte iväg. Vad är då problemet?

    Det är svårt att veta om du är oärlig mot mig eller dig själv. Du beskriver ett problem och ett ickeproblem samtidigt.


    Det finns inget problem i sig. Oärlig. Min fråga är inte beskriva mitt liv. Utan den är enkel

    Du får tillbaka kontakten med ditt ex för era barns skull. Men du har fortfarande känslor för ditt ex. Men det vet inte han om. Och du är osäker om du ska berätta det eller inte för du vet inte vad han känner för dig. Hade du endå tagit steget o skrivit om dina känslor till ditt ex att du saknar o älskar honom. Mer tydlig kan man ej vara eller
  • nymedl­em
    Mon 9 Mar 2020 13:32
    #8
    Anonym (Anonym 0) skrev 2020-03-08 21:09:53 följande:

    Det finns inget problem i sig. Oärlig. Min fråga är inte beskriva mitt liv. Utan den är enkel

    Du får tillbaka kontakten med ditt ex för era barns skull. Men du har fortfarande känslor för ditt ex. Men det vet inte han om. Och du är osäker om du ska berätta det eller inte för du vet inte vad han känner för dig. Hade du endå tagit steget o skrivit om dina känslor till ditt ex att du saknar o älskar honom. Mer tydlig kan man ej vara eller


    Varför inte bara flytta till hans land så ni kan träffas och ta det därifrån?

    Alternativt flytta till ditt hemland och se om han vill flytta dit också, om det är just Sverige han ogillar.

    Pratar du och barnen hans hemspråk?
  • Anonym (Anony­m 0) Trådstartaren
    Mon 9 Mar 2020 14:22
    #9
    DasNerd skrev 2020-03-08 15:18:50 följande:

    Om han ångrar att han släppte iväg dig tillbaka. Och du ångrar att du åkte iväg. Vad är då problemet?

    Det är svårt att veta om du är oärlig mot mig eller dig själv. Du beskriver ett problem och ett ickeproblem samtidigt.


    Det finns inget problem i sig. Oärlig. Min fråga är inte beskriva mitt liv. Utan den är enkel

    Du får tillbaka kontakten med ditt ex för era barns skull. Men du har fortfarande känslor för ditt ex. Men det vet inte han om. Och du är osäker om du ska berätta det eller inte för du vet inte vad han känner för dig. Hade du endå tagit steget o skrivit om dina känslor till ditt ex att du saknar o älskar honom. Mer tydlig kan man ej vara eller
    nymedlem skrev 2020-03-09 13:32:08 följande:

    Varför inte bara flytta till hans land så ni kan träffas och ta det därifrån?

    Alternativt flytta till ditt hemland och se om han vill flytta dit också, om det är just Sverige han ogillar.

    Pratar du och barnen hans hemspråk?

    Han bor i vårt hemland vi kommer från en o samma där har kvinnan inga rättigheter och jag hela mitt liv i Sverige endast han finns o en massa problem i landet som är upp o ner just nu. Frågan är inte om vi ska tillbaka och bli gifta par igen. Frågan är han berättar ej om han har känslor kvar för mig men jag har och verkligen djupt förälskad hade ni skrivit och berättat om vad ni känner för ert ex.


  • Anonym (Q)
    Mon 9 Mar 2020 14:48
    #10

    Jag tycker att du ska låta honom veta hur du känner. Det kan inte förvärra situationen, eller? Det värsta som kan hända är att han inte besvarar dina känslor, men det kommer inte att göra så stor skillnad då ni redan lever separata liv i två olika länder. Ni verkar kunna samarbeta om barnen trots stora avstånd och hinder, så jag tror att det är ett gott tecken på att han skulle kunna hantera även denna information. Och det bästa som skulle kunna hända ... ja vad hoppas du på?

Svar på tråden Hjälp med beslut