• Liljan3

    Inget illamående alls än i v. 7+0. Normalt?

    Kanske en dum fråga men är ändå fundersam och skulle uppskatta era reflektioner. Är gravid i vecka 7+0 och har inte känt av något illamående eller haft kräkningar alls hittills. Är det ett dåligt tecken? Kan det vara normalt och friskt att inte ha det? Har nämligen läst att illamående är ett tecken på sund graviditet, så man blir lite orolig. Endast känt av lätt molvärk/växtvärk över nedre delen av magen men annars knappt några grav. symtom. CB veckoindikator gav utslag på vecka 3+ i torsdags.

    Kan jag slappna av?

  • Svar på tråden Inget illamående alls än i v. 7+0. Normalt?
  • MrsAJ88

    Jag har aldrig varit illamående alls under mina graviditeter och fött två friska barn. Naturligtvis är det helt normalt att inte vara illamående.

  • fjanten

    Med mitt andra barn märkte jag knappt att jag var gravid annat än att magen blev lite större, hon föddes frisk, stark och fullgången. Så det behöver inte vara något märkligt alls.

  • Limarie

    V 8 och inget illamående. Men oroar mig mycket. Ska ta ett ul på tisdag.


    Embryodonation 02/2020-Äggdonation 01/2020 avbruten-AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - 2 IVF 2019 med ICSI - 0 av 9 ägg befruktades
  • larssonc

    Aldrig varit illamående i någon graviditet. Tredje graviditeten nu. Har aldrig haft ett endaste litet symptom, inga ömma bröst, inte luktkänslighet, halsbränna, molvärk, nada. Helt normalt :)

  • Vevoz

    Helt okej, var glad att du inte mår som mig. Finns folk som är gravida utan att veta om det ju så man kan klara sig utan illamående o andra besvär.

    Har hört att om man mår illa o kräks o minskar risken för missfall men vet inte om det finns bevis för detta eller om man säger det för att hålla modet uppe om man mår som jag gjort

  • Eva Gunny

    Jag har fött tre friska barn utan att ha mått illa en enda gång! Har inte heller haft ömma bröst eller andra tecken på graviditet. Eftersom jag alltid haft MYCKET oregelbunden mens har jag inte vetat om att jag varit gravid förrän i vecka 16-17 (precis innan eller i samband med att jag känt de första fosterrörelserna) då magen börjat växa rejält. Så kan det också vara! Njut så mycket du kan av den här tiden - KRAM.

  • Espresso

    Är i v 20 med andra barnet och har inte varit illamående en enda dag med någon av dem. Mådde helt strålande under första graviditeten och födde ett friskt barn. Har aldrig haft missfall heller. Så njut, det gjorde jag ; )

  • Limarie

    Har som sagt idag 7+6 inget illamående men varit på ultraljud idag och bebisen ser fint ut!


    Embryodonation 02/2020-Äggdonation 01/2020 avbruten-AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - 2 IVF 2019 med ICSI - 0 av 9 ägg befruktades
  • Liljan3

    Tack alla! Vul idag bekräftade tickande hjärta och en 15 mm lång liten skapelse :)

  • LFF
    Liljan3 skrev 2020-03-08 09:53:58 följande:

    Kanske en dum fråga men är ändå fundersam och skulle uppskatta era reflektioner. Är gravid i vecka 7+0 och har inte känt av något illamående eller haft kräkningar alls hittills. Är det ett dåligt tecken? Kan det vara normalt och friskt att inte ha det? Har nämligen läst att illamående är ett tecken på sund graviditet, så man blir lite orolig. Endast känt av lätt molvärk/växtvärk över nedre delen av magen men annars knappt några grav. symtom. CB veckoindikator gav utslag på vecka 3+ i torsdags.

    Kan jag slappna av?


    Graviditet 1: Inget illamående. Tappade aptiten helt. Missfall v12
    Graviditet 2: lätt illamående. Hungrig konstant. Missfall v12.
    Graviditet 3: Inget illamående. Hungrig konstant. Levande barn.
  • sommarvärme

    Jag är i v 6 och mår inte heller illa eller spytt. Än iallafall. Jämfört med de andra graviditeterna så mår jag bra!

    Förstår din oro men jag har förstått att det är vanligt också att inte spy eller må illa. Tror inte du behöver vara orolig.

  • ankan6

    Min första graviditet slutade i ma i v12, då var jag illamående till och från och kräktes några gånger. Nu är jag gravid i v33, allt har varit helt okomplicerat och sett bra ut hela tiden, och jag har inte ens mått illa en enda gång!

  • Namnlös2015

    Normalt :)

    Jag har inte haft några gravidsymptom mer än att magen växt. Aldrig illamående eller kräkt, inte foglossning, halsbränna osv. Drömmgraviditeter!

Svar på tråden Inget illamående alls än i v. 7+0. Normalt?