Skölja håret med äppelcidervinäger?
Finns det någon här som brukar göra det, har ni märkt några positiva förändringar sedan ni börja göra det tex att håret växer snabbare? Är det farligt om man får sursköljen i ansiktet?
Finns det någon här som brukar göra det, har ni märkt några positiva förändringar sedan ni börja göra det tex att håret växer snabbare? Är det farligt om man får sursköljen i ansiktet?
Japp, jag brukar göra det. Använd inte ren vinäger, utan blanda typ 10 delar vatten till en del vinäger, det räcker. Det får inte håret att växa snabbare, däremot blir det glansigt och minskar statisk elekticitet. Skölj med rent vatten efteråt, annars luktar det. Ingen fara om man skulle råka få lite i ögonen, svider kanske lite men det går över snabbt. Ofarligt för huden också.
Jag var inne i en schampoo-kaka tvätt med vinägerskölj fadäs för flera år sen. I början var håret jättefint men efter nån månad blev det stelt, torrt och konstigt samt jag fick en kliande skalp.
Jag tror det kan vara bra för håret, med måtta. Dvs använd inte mer än en gång i veckan, kanske mindre. Och späd ut det ordentligt.
Testade men så fort hårt blev fuktigt av ex. regn började det lukta vinäger. Så det blev bara en gång.
Jag gör det ibland och jag tycker att det märks tydligt att håret blir glansigare och känns renare. Använder det kanske en gång varannan-var tredje vecka. Det räcker för mig.