• AgnetaR

    Kan det vara ett tecken på tvillingar?

    Hej!

    Äntligen är jag och sambon gravida i V8 efter mycket kämpande i ivf karusellen.

    Denna gång när jag testade fick jag en känsla, kan det vara tvillingar?

    Testet visade positivt väldigt tidigt och på testdag visade testet väldigt starkt, så tydligt positivt har jag aldrig fått.

    Har vart gravid tre gånger tidigare som slutade i ma/mf

    Har läst att testen kan visa sig starka när man väntar tvillingar, har någon erfarenhet av det?

    Ska på min första ul nästa måndag, är så nyfiken!

    Tack!

  • Svar på tråden Kan det vara ett tecken på tvillingar?
  • Anonym (Google is your friend)

    Var har du läst det..?

    En "känsla" i v 8 är inte särskilt tillförlitligt, och den ena graviditeten är inte den andra lik. En del har höga hormonnivåer, andra har låga. Det kan skilja hos samma individ också från en gång till en annan. Du får vänta på UL för att få veta det.

  • AgnetaR

    ...när man gör ivf så googlar man(eller jag iallafall) lite här och där, dumt jag vet!

    Och jag vet att det kommer visa sig och att alla är olika.

    Men är bara nyfiken om någon vart med om det...

  • fanola

    Jag tror dock att just vid ivf kan man vara rätt säker på att det inte är tvillingar (om de inte satte tillbaka fler ägg iofs) eftersom dom ogärna vill skapa riskgraviditeter.

  • Anonym (Enäggs)

    Fast det gäller ju bara tvåäggstvillingar i så fall. Enäggs kan man ju aldrig styra.


    fanola skrev 2020-03-08 20:53:15 följande:

    Jag tror dock att just vid ivf kan man vara rätt säker på att det inte är tvillingar (om de inte satte tillbaka fler ägg iofs) eftersom dom ogärna vill skapa riskgraviditeter.


Svar på tråden Kan det vara ett tecken på tvillingar?