• San1359

    Min pojkväns dotter

    Min pojkvän har en 16 åriga dotter. Hon är jätte jobbig med honom och mig. Vi har bestämt att flyta ihop på sommar. Hon håller på hela tiden och säger duma saker till min pojkvän (hennes pappa). Hon är fruktansvärt avundsjuk och är inte trevligt mot mig. Jag är jätte rädd om vi flyttar ihop hon gör lite duma mot mig och min dotter. Har ni några förslag att hur jag beter mig?

  • Svar på tråden Min pojkväns dotter
  • Anonym (g)

    Flytta inte ihop så länge ni har dessa problem. Ingenting blir bättre för att man flyttar ihop. Det blir sämre av att flytta ihop.
    Låt din kille bo hos dig och din dotter /bo hos din kille  när han inte har sin dotter hos  sig.
    Läs alla trådar om bonusbarn här på familjeliv så förstår du att du inte ska flytta ihop på heltid

  • Anonym (g)

    Det är din kille som ska hantera  problemet med dottern. Det är inte ett problem som du ska lösa

  • Anonym (stina)

    Flytta inte ihop. Tjejen ska inte behöva bo med en främling och det ska inte din dotter heller, särskilt inte där det redan finns konflikter.

  • Fröken W

    Får nog hålla med ovanstående. Bättre att vänta med att flyttar ihop tills din pojkväns dotter accepterat att hennes pappa har träffat någon ny.

    Du skulle ju kunna höra ifall dottern vill gå ut och fika med dig för att ge henne ett tillfälle att lära känna dig. Men det låter som att hon inte är redo för att någon ska flytta in till henne och hennes pappa än.

  • mammaochbonusmamma123

    Jag har en bonusdotter på snart 18 år, hon är extremt ägande av sin pappa och hon släpper inte in mig. Hon gjorde det i början men det var bara en fasad. Hon är otroligt manipulativ och bra på att spela offer. Hon skyller allt på att hon har en ätstörning och depression så ingen får säga något. Hon stressar upp alla hemma, mina två barn 11 och 15 vill inte vara i samma rum som henne, hon är vulgär och sätter dem på plats när det är något hon inte tycker är ok. Min make vågar inte ta konflikter han vill inte att jag tar någon dialog med henne och hon går via honom när hon ska kommunicera. 

    Om du redan nu ser tendenser på att det inte kommer vara bra och du är orolig så skulle jag gå på magkänslan.

Svar på tråden Min pojkväns dotter