• w82

    2 åring vaknar hysterisk på dagen

    Våran tjej på nyss fyllda två sover en gång på dagen än men vi har problem med att hon ofta vaknar och är hysterisk, allt är bara fel då. Ibland är hon bara jätteglad och vi vet inte vad som ligger bakom. Hon kan ha lite tendenser på morgonen med men inte alls som på dagen.

    Någon med erfarenhet av problemet och hur har ni fått det att fungera bättre. Som det är nu kan hon gallskrika och vara arg över allt möjligt i en halvtimme. Hon brukar sova i vagnen.

  • Svar på tråden 2 åring vaknar hysterisk på dagen
  • Solblomma30

    Två av mina barn är sådana. Den äldsta av dem har alltid varit sån, sen han var bebis. Han är sådan i mycket annat också så det känns som en del av en känslig personlighet. Det var som värst när han var runt tvåårsåldern minns jag. Nu sover han nästan aldrig på dagen så då har ju problemet försvunnit av den anledningen :)

    Mitt andra barn är som ditt barn också två år nu och kan vakna från dagsömnen och bli helt galen. Så arg. Vi har slutat sova dag men han somnar ändå ganska ofta, och då låter vi honom sova. Det är jobbigt när han vaknar så arg, för som du skriver tar det ungefär en halvtimme innan han lugnat sig och då har man honom efter sig skrikandes som ett ilsket bi. Men inga försök att lugna funkar, och vi vet att det försvinner med tiden, så vi härdar bara ut. Jag tror att det är ganska normalt!

Svar på tråden 2 åring vaknar hysterisk på dagen