• Smilla1989

    Kontakta MVC - när?

    Hej! Vi har i över två år försökt att bli gravida. I mitten på februari blev fertilitetsutredningen precis klar och den visade att det troligen berodde på manlig faktor. Spermieantalet var färre än normalt. Vi blev remitterade till IVF, med trolig start i sep/okt 2020.

    Den 30/1 startade min senaste mens och i torsdags plussade jag på stickan. Overkligt! Vågar inte vara glad ännu, då jag är rädd för missfall. Mår konstant illa och har lätt mensvärk till och från.

    Vad gör man nu, ringer man Sahlgrenska? Kan man be dem göra ett VUL för att se att det finns något där? Eller ska man söka upp någon MVC?

    Tacksam om någon vill bolla tankar, eller dela med sig av erfarenheter.

    Stor kram

    Smilla

  • Svar på tråden Kontakta MVC - när?
  • Akira Öken

    Du kan ringa MVC redan imorgon för att boka ett första besök. Ni kan be om ett ultraljud, men det kan vara lite tidigt för det än. Om ni står i kö för ivf tänket jag att ni kan avvakta lite med att ta bort er från kön tills ni vet att allt är ok. Stort grattis! :)


  • Anonym (Mossa)

    Vad du ev ser i v.5


    ">




    ">



    samt i v. 6


    ">



    Som du ser så är det inte mycket man ser i dessa veckor. Om dina datum stämmer så är det förmodligen för tidigt för att se hjärtslag men vill du åka dit för att endast konstatera att du faktiskt är gravid så gör det. Annars håll ut ett par veckor till vecka 7-8 då du borde kunna se hjärtat slå. Förstår att det känns som en evighet just nu dock.
    ">

Svar på tråden Kontakta MVC - när?