• Anonym (Karl)

    Min tjej ville träffa kille som hon träffat på krogen

    Hej! Jag är lite fundersam inför en grej som hände men min sambo nyligen.

    Jag jobbar oregelbundna tider och är inte hemma alla dagar/kvällar på veckorna. Min sambo har inte heller det största sociala nätverket, få vänner som är singlar utan mest vänner med familj/barn vilket gör att hon vissa dagar/kvällar är helt själv, nått hon inte tycker är så kul.

    För en tid sen var hon ute på krogen med några tjejkompisar, under kvällen hade de fått sällskap av några killar som börjat prata med dem(suttit ihop, snackat och druckit, ingen märkvärdig) Min sambo la också till en av dessa på snapchat. Hon har varit helt öppen för mig om allt detta.

    Men den senaste tid har jag märkt att de skrivit väldigt mycket( verkar som han svara på allt hon lägger ut och hon svarar honom tillbaka) och härom dagen hade han frågat henne om de skulle ses och ta en promenad.

    Det var en dag jag jobbade och hon skulle vara själv. Jag litar på min flickvän och tror inte hon skulle gå bakom ryggen på mig men jag sa ändå att jag inte tyckte det kändes så bra att hon skulle träffa nån annan kille helt själv, en kille som jag vet är singel och som hon har träffat en gång en krogkväll. Hon blev inte så glad av det jag sa och menade att hon tyckte det kunde vara kul att träffa nån att umgås med istället för att sitta själv.

    Jag svarade med att hon får välja själv men att jag fortfarande står kvar med att jag inte tyckte det kändes så bra.

    Har blivit väldigt kluven iför detta.

    Gör jag rätt i att säga ifrån för det här?

    Ska man inte bry sig och låts henne göra det?

    Jag vet inte vad hans avsikter i det här är men jag får ju känslan av att han är ute efter mer än en kompis, även fast min sambo sagt att de har varit helt oskyldig(inget flirtigt) från han håll nät de skrivit. Vad ska man tänka om det?

  • Svar på tråden Min tjej ville träffa kille som hon träffat på krogen
  • Anonym (lw)

    Jag hade inte heller gillat det om min partner gjort så.

  • Anonym (Fyfan)

    Är du seriös? Förlåt men nej ..gud så respektlöst o vidrigt beteende av din tjej? Hur länge har ni varit ihop?

    Hon träffar en kille pä krogen som hon dessutom fortsätter hålla kontakten med o nu ska träffa privat trots ert förhållande? Låter väldigt misstänktsamt.

    Hade min kille gjort det hade jag bett han flyga o fara o han hade aldrig accepterat att jag gjorde de jaf hade dessutom aldrig i hela mitt liv även om jaf vsr ut på krogen gjort nåt sånt mot min partner.

    Väldigt respektlöst o vad är det för behov liksom

  • gyros
    Anonym (Karl) skrev 2020-03-09 00:41:30 följande:

    Jag litar på min flickvän och tror inte hon skulle gå bakom ryggen på mig men jag sa ändå att jag inte tyckte det kändes så bra att hon skulle träffa nån annan kille helt själv, 


    Hur får det det här att gå ihop? 
  • Anonym (III)

    Jag är nästan helt säker på att min sambo hade varit okej med det om det var jag som hade träffat någon kille och klickat med honom på ett vänskapligt plan. Jag ser det dock som osannolikt att det alls skulle hända. Jag hade varit mer skeptisk om det var han som hade klickat med en tjej. Det är svårare för mig att lita på andra än för honom. Han har flera nära tjejkompisar och det har jag absolut inget emot, men det är ju ganska ovanligt att folk träffas en gång på krogen och sedan plötsligt blir vänner som umgås på tumanhand. Jag tror också att min sambo hade förstått min oro, just för att det är så ovanligt.

    Det bästa är såklart om man litar på varandra till fullo, men samtidigt lever vi i en verklighet där många är otrogna, så det är inte så konstigt om man blir orolig ibland. Men jag tror inte att förbud och ilska är lösningen på problemet (menar inte att du antytt det heller). Jag tror att ni behöver kommunicera om detta. Om hon respekterar dig och är någorlunda empatisk så borde hon förstå att du blir lite nojig, och då kanske ni kan komma fram till någon slags kompromiss. Ni kanske t.ex. kan umgås alla tre istället, åtminstone i början? 

    Om hon helt förnekar att det finns en risk att den här snubben är intresserad av henne så hade jag blivit särskilt misstänksam om jag var du. Som tjej måste jag säga att jag definitivt hade övervägt att det låg till på det sättet om en såpass ny manlig bekant svarade på allt jag lade ut på snapchat och sedan ville träffa mig ensam efter att vi bara hade umgåtts en krogkväll. Faktum är att jag nog hade antagit han var intresserad, och då är jag ändå ingen självgod person. 

  • Anonym (H)

    Hade min sambo träffat en tjej på krogen, addat henne på snapchat, Instagram, Facebook eller vad som helst, börjat snacka ofta med henne och tillsist velat gå ut på en promenad med henne hade jag fan skällt ut honom efter noter. Dummaste jag hört.. Jag hade känt mig enormt sviken, åsidosatt och som om de seriöst ska ut på en dejt. Att den ene är singel dessutom gör ju allt ännu värre. Nej tack och hejdå hade jag sagt.

  • Anonym (Stina)

    Hans avsikter är annat än att vara vän. Varit i samma situation själv som tjej och fattade inte varför min kille var så jäkla anti men de kom fram senare och tog nästan knäcken på vårt förhållande.

  • Anonym (MIA)

    Varför gör tjejer såhär? Låtsas vara naiva. "Han vill ju bara vara att vi ska vänner."
    Tjejer VET ju att killar, OCH killkompisar, vill ligga.

    Jisses.

  • Anonym (nja)

    Hon kanske menar de bara ska var vänner men han är helt klart öppet för om det skulle kunna bli mer än så. 

  • CitronTulo

    förstår både dig och din tjej! Din tjej vill kanske bara ha en vän om hon inte har så många, vad den andra killen vill vet du ju inget om..
    Föreslå att ni hittar på något alla tre så att du får lära känna honom!
    Om han (eller hon) har några andra tankar än att vänskap dem emellan, så lär de försöka slingra sig ur det..

  • Anonym (MIA)
    Anonym (nja) skrev 2020-03-09 07:08:54 följande:

    Hon kanske menar de bara ska var vänner men han är helt klart öppet för om det skulle kunna bli mer än så. 


    Ja, och tjejer VET detta. Är det lika ok för killen att träffa tjejkompisar på tu man hand?
Svar på tråden Min tjej ville träffa kille som hon träffat på krogen