• Anonym (SN)
    Mon 9 Mar 2020 07:13
    478 visningar
    5 svar
    5
    478

    Provera för att få ut missfall

    Hej,

    Fick missfall i början av Februari, har blödde i två veckor och slutade för ungefär två veckor sen. Var på återkontroll i fredags och då var det lite blod kvar i livmodern. Jag fick då en proverakur som jag äter nu i 10 dagar och återkontroll efter två månader igen. 

    Någon som varit med om liknande? Har inte hittat någonstans att man fått provera för att blöda ut det sista vilket då är tanken. Är mest orolig för att om två månader har det blivit värre och man måste genomgå skrapning eller liknande då. 

  • Svar på tråden Provera för att få ut missfall
  • Mon 9 Mar 2020 20:32
    #1

    Hej

    Provera kan användas i två syften , antingen för att undvika blödning (ex vid endometrios för att pausa cykeln) eller för att framkalla blödning (för att rensa livmodern och starta om cykeln).

    Beklagar ditt missfall!

    Har själv haft missfall o tyvärr ordinerats cytotec istället vilket inte ens bör användas i gynekologiska syften så jag hade varit mer trygg med provera.

  • Anonym (Ann)
    Mon 9 Mar 2020 21:35
    #2

    Orgasm är effektivt, det drar ihop livmodern och kan fungera.

  • Anonym (SN) Trådstartaren
    Tue 10 Mar 2020 09:15
    #3
    Snuttis2 skrev 2020-03-09 20:32:33 följande:

    Hej

    Provera kan användas i två syften , antingen för att undvika blödning (ex vid endometrios för att pausa cykeln) eller för att framkalla blödning (för att rensa livmodern och starta om cykeln).

    Beklagar ditt missfall!

    Har själv haft missfall o tyvärr ordinerats cytotec istället vilket inte ens bör användas i gynekologiska syften så jag hade varit mer trygg med provera.


    Hej!


    Tack för ditt svar, nu känns det bättre faktiskt! Hittade ingen information från någon som fått det i samt syfte som mig. Men får hoppas det fungerar. Fick du ingen bra upplevelse från Cytotec? Som att det inte är nog med ett missfall så ska det såklart bli komplikationer... 

  • Anonym (SN) Trådstartaren
    Tue 10 Mar 2020 09:16
    #4
    Anonym (Ann) skrev 2020-03-09 21:35:54 följande:

    Orgasm är effektivt, det drar ihop livmodern och kan fungera.


    Får pröva på de haha, eftersom jag i samband med det här lyckats dra på mig en  härlig svampinfektion för första gången i mitt liv blir det väl att köra det på egen hand.... 
  • Tue 10 Mar 2020 10:04
    #5

    Fick intensiva blödningar och livmoderinfektion, tvingades göra om behandlingen likaså

Svar på tråden Provera för att få ut missfall