• Mon 9 Mar 2020 07:42
    4463 visningar
    4 svar
    +1
    4
    4463

    Tips på högljudda barnleksaker

    Jag och några vänner har en inbördes tävling där vi försöker ge varandras barn leksaker som låter så högt och irriterade som möjligt (utan att vara farligt högt), allt för att störa varandras husefrid. Leksakerna får gärna göra ljud som inte går att stänga av, dvs inga batterier som kan plockas ut osv.

    Vi har redan provat trumma med trumpinnar, dragspel, diverse tutor, en synth(den lät värst men gick att stänga av) men söker nu kreativa förslag på riktigt högljudda leksaker med irriterande ljud. Batteridrivet kan funka men det ska vara krångligt att få bort ljudet.

    Barnen är mellan 0-3 år. Leksakerna är ju till barnen och måste såklart vara säkra (och roliga!) att leka med. Men det är en stor bonus om ljudet driver en vuxen i samma rum till vansinne!

  • Svar på tråden Tips på högljudda barnleksaker
  • Anonym (Marac­as)
    Mon 9 Mar 2020 10:41
    #1

    Nu kan jag inte hitta nån bild men för några år sen fick vi maracas i plast, blev ett sjukt jobbigt ljud trodde jag skulle bli galen, dem gömdes undan ganska direkt.

  • Anonym (E)
    Mon 9 Mar 2020 11:06
    #2

    På våren när sommarleksakerna börjar säljas brukar leksaksaffären sälja "gräsklippare" (ryser inombords)

    De låter för jävligt rent ut sagt.

    Vill du bli hatad är detta presenten att ge ;)

  • Mon 9 Mar 2020 20:57
    #3
    +1

    Visselpipa, munspel, plasttrumpet. Två grytlock av metall.

  • Anonym (Eveli­na)
    Mon 9 Mar 2020 21:04
    #4

    En plastgris från Biltema...Höll på att driva mig ur huset. Den "försvann" rätt fort.

Svar på tråden Tips på högljudda barnleksaker