• Anonym (Julia)

Min man är sämst på att kyssas

Min man är världens bästa, jag älskar honom och är så tacksam för honom och allt han är/gör.

Men jag har aldrig varit med om maken till dåliga kyssar.

Det är så illa att jag äcklas av att kyssas med honom och alltid blir irriterad.

Det var kärlek vid första ögonkastet när vi träffades och jag blev så förvånad när vi kysstes första gången. Jag måste ändå ha kysst en 10-20 personer innan honom och aldrig tyckt att någon var dålig på det innan, speciellt inte när man är nykär och superattraherad.

Han bara högg fram med hårda pussar, som att hans mun är hård och han pussas typ som en hackspett.

Jag tycker också det påminner om när en glad hund attackerar en med pussar och man knappt hinner andas emellan eller kan värja sig.

Oftast kysser han utan tunga men om jag försöker med tunga gör han små snabba slick liksom helt oförutsägbart.

Han har noll följsamhet och är inte alls inkännande.

Däremot lyssnar han direkt om man kommunicerar med ord och han vill verkligen lyssna men han förstår ändå inte.

Jag har aldrig kritiserat honom för detta för det är bara för sårande, men jag har försökt att föreslå att försöka andas lite mellan allt pussande eller bett honom snyta sig (han blir ofta snorig precis när vi ska kyssas också och man hör snoret harkla sig upp och ner i näsan samtidigt). Förutom detta så trycker han alltid sin näsa rakt in i mitt ansikte när han kysser mig och speciellt in i min näsa så att jag inte kan andas. Blöt är den oftast också eftersom han får rinnsnuva precis vid dessa tillfällen.

Vad ska jag göra?! Någon som känner igen detta?

• Svar på tråden Min man är sämst på att kyssas
  • Anonym (G)

Antar ni är gifta. Lite sent att undra nu?

• Anonym (Julia)
    Anonym (G) skrev 2020-03-09 08:31:54 följande:

Antar ni är gifta. Lite sent att undra nu?

Uppenbarligen inte eftersom jag älskar honom och bara honom. Alla mina ex var bättre på att kyssas men mycket sämre på relationer. Två var otrogna, en av dom otrogna misshandlade, den tredje var snäll men omogen och kunde inte kommunicera. Min man är helt fantastisk på alla sätt så självklart är vi gifta.

Förstår inte vad du menar med ditt svar då du inte svarar på frågan och insinuerar att folk ska gifta sig med folk utifrån om dom hånglar bra. Låter inte så klokt.
  • Anonym (Anonym)

Han får träna! Jämför det med att slicka på en glass, alltså långsamma rörelser är det som gäller! Eller beskriv på något sätt du tycker passar.

• Anonym (G)
    Anonym (Julia) skrev 2020-03-09 09:19:44 följande:

Uppenbarligen inte eftersom jag älskar honom och bara honom. Alla mina ex var bättre på att kyssas men mycket sämre på relationer. Två var otrogna, en av dom otrogna misshandlade, den tredje var snäll men omogen och kunde inte kommunicera. Min man är helt fantastisk på alla sätt så självklart är vi gifta.

Förstår inte vad du menar med ditt svar då du inte svarar på frågan och insinuerar att folk ska gifta sig med folk utifrån om dom hånglar bra. Låter inte så klokt.

Nej jag insinuerar inte att man gifter sig med den som hånglar bäst. Jag förstår och håller med om att det finns MYCKET annat som är viktigare. Det jag inte förstår är att om man verkligen tycker det är ett problem inte tar itu med det tidigare.
  • Anonym (Julia)
    Anonym (G) skrev 2020-03-09 09:45:33 följande:

Nej jag insinuerar inte att man gifter sig med den som hånglar bäst. Jag förstår och håller med om att det finns MYCKET annat som är viktigare. Det jag inte förstår är att om man verkligen tycker det är ett problem inte tar itu med det tidigare.

Vilken värdefull input du hade att komma med. Bra, konstruktivt råd!
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-03-09 09:25:27 följande:

Han får träna! Jämför det med att slicka på en glass, alltså långsamma rörelser är det som gäller! Eller beskriv på något sätt du tycker passar.

Tack!! :) Hittade liknande svar när jag googlade, det var visst ett vanligare problem än jag hört talas om.

Låter bra att ta upp det som träning, får göra det på ett lekfullt sätt. Jag har ju försökt ge tips och säga vad jag gillar och inte gillar och han försöker men kopplar ändå inte. Och jag vill inte säga ?jag tycker du suger på att kyssas?.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Julia) skrev 2020-03-09 10:19:58 följande:
    Tack!! :) Hittade liknande svar när jag googlade, det var visst ett vanligare problem än jag hört talas om.

Låter bra att ta upp det som träning, får göra det på ett lekfullt sätt. Jag har ju försökt ge tips och säga vad jag gillar och inte gillar och han försöker men kopplar ändå inte. Och jag vill inte säga ?jag tycker du suger på att kyssas?.
    Haha näe det är bättre att uttrycka det som att ni har olika stilar isf :) Han verkar iaf villig att lära sig, det är ett stort plus. Börja med mjuka pussar, testa glassgrejen, han kan låta dig ta rodret för att visa vad du gillar och han behöver bara anpassa sitt motsvar till det. Det kan krävas en hel del träning innan han kommer rätt. Han kanske inte har så stor erfarenhet av kyssar? 
  • Anonym (Alice)

Förstår inte hur det här kan bli ett problem? Min man var inte heller den bäste på att kyssas när vi träffades, men då sa jag bara vad jag inte tyckte om och hur han skulle göra istället. Nu är han hur bra som helst.

Förstår inte hur man kan gå så långt som att gifta sig med någon om man äcklas av att kyssa dem..?

• Anonym (**)
    Anonym (Julia) skrev 2020-03-09 07:56:16 följande:

Men jag har aldrig varit med om maken till dåliga kyssar.

Det är så illa att jag äcklas av att kyssas med honom och alltid blir irriterad. 

Han bara högg fram med hårda pussar, som att hans mun är hård och han pussas typ som en hackspett.

Jag tycker också det påminner om när en glad hund attackerar en med pussar och man knappt hinner andas emellan eller kan värja sig.

Han har noll följsamhet och är inte alls inkännande.

Hur kan man ens bli kär och attraherad av någon när man känner så här?

Nja, känns inte speciellt trovärdigt...

Men eftersom du själv inte tycker att man ska gifta sig med någon som hånglar bra, så får du stå ut med detta, eftersom han dessutom inte förstår ditt problem.

Ditt liv, ditt val.
  • Anonym (Julia)
    Anonym (**) skrev 2020-03-09 11:19:02 följande:

Hur kan man ens bli kär och attraherad av någon när man känner så här?

Nja, känns inte speciellt trovärdigt...

Men eftersom du själv inte tycker att man ska gifta sig med någon som hånglar bra, så får du stå ut med detta, eftersom han dessutom inte förstår ditt problem.

Ditt liv, ditt val.

Shit vilket drygt svar. Känner du dig träffad eller? Hittade trevliga svar på google btw för er som läser tråden för att ni faktiskt känner igen er och vill ha tips. Google is your friend. Familjeliv is your troll.

Inga problem alls att vara attraherad av honom, han är helt underbar. Snäll, assnygg, rolig, omtänksam, pålitlig, välvillig, vi skrattar ihop varje dag och har alltid något att prata om. Det känns underbart att vara nära och krama honom. Men du förstår inte ALLS hur man kan välja en sådan man när man kan få en otrogen eller halvintelligent som är bra i sängen och kysser bra för att dom legat med tusen kvinnor :p
    Anonym (Anonym) skrev 2020-03-09 10:25:31 följande:

Haha näe det är bättre att uttrycka det som att ni har olika stilar isf :) Han verkar iaf villig att lära sig, det är ett stort plus. Börja med mjuka pussar, testa glassgrejen, han kan låta dig ta rodret för att visa vad du gillar och han behöver bara anpassa sitt motsvar till det. Det kan krävas en hel del träning innan han kommer rätt. Han kanske inte har så stor erfarenhet av kyssar? 

Nej alltså han hade ett förhållande innan mig, enligt honom dött på sexfronten men bra annars. Han ska ha haft en tjej innan det i tonåren också men det var nog inte så seriöst. Han är lite klumpig annars också socialt. Alltså folk gillar honom och han är supertrevlig men det är små saker som att han inte känner av socialt samspel, han kan prata väldigt högt jämfört med andra eller prata väldigt mycket och dominera samtalet utan att tyckas märka av det. Men han är ändå snäll och generös.

Alltså jag har ju liksom försökt säga det här med kyssandet väldigt tydligt vad jag gillar och inte gillar och han har försökt ta till sig det men det är lite som att försöka lära någon helt utan taktkänsla att dansa eller någon som är tondöv att sjunga rent i stämmor. Och då vet jag inte hur jag ska gå vidare utan att säga något som är sårande.
Svar på tråden Min man är sämst på att kyssas