• Anonym (Skutt)

Bra idé att dejta sitt ex?

Hej! Det är så att jag och mitt ex ska gå på en dejt om en veka och är kluven om det är en sån bra idé? Vi var tillsammans i 6år och det var hon som gjorde slut för att hon inte var kär längre. Har gått lite mer en ett halvår sen hon lämna. Vi har haft bra kontakt hela tiden mer som bästa vänner, men jag är ju så olyckligt kär i henne fortfarande. Och i helgen som va r så kom det på tal. Ska vi gå på en dejt? Just då kändes det så bra! Äntligen nu fixar vi det här!?! Men idag så känns det som att man nog hoppas på För mycket.

Ni som har dejtat era ex hur gick det? Hur var själva dejten hur kändes det? Ville ni bara vända i dörren eller ville ni att kvällen aldrig skulle ta slut?

• Svar på tråden Bra idé att dejta sitt ex?
  • Fjäril kär

Om hon gått vidare men inte du kommer er dejt bara bli oerhört jobbig.

Innan du går på dejt behöver du veta vad den dejten innebär. Så du inte står där och jättekär och hoppas på fortsättning och hon bara ville ha en kompiskväll... Kan hon inte ge dig raka besked tackar du nej.

• Anonym (Xylofon)

Vaddå dejta? Har man gjort slut dejtar man inte sitt ex.

Skulle mitt ex föreslå något sådant skulle hen få en rejäl utskällning. Mina känslor leker man inte med. Punkt.

• Pinotage

Jag dejtade ett ex efter ett uppbrott på kanske 3 månader - det slutade att vi var ett par i ett år till, men sedan gjorde vi slut igen. Det fanns ju en anledning till att vi gjorde slut från början ......

• Anonym (Pippi)

Jag har precis börjat dejta mitt ex igen. Vi har bara haft en dejt än så länge och det var underbart. Jag vet inte ännu om det kommer att fungera men som jag känner är det värt ett försök. Vi har varit i från varandra 7 månader och känslan jag har är att han tagit itu med det som var problem och som gjorde att jag lämnade. Vi får se de fungerar eller inte men livet är för kort för att inte chansa. 

• Anonym (Nope)

Att dejta sitt ex är som att duscha och sätta på sig smutsiga underkläder efteråt. Nej tack.

• Anonym (Ok?)
    Anonym (Xylofon) skrev 2020-03-09 16:24:16 följande:

Vaddå dejta? Har man gjort slut dejtar man inte sitt ex.

Skulle mitt ex föreslå något sådant skulle hen få en rejäl utskällning. Mina känslor leker man inte med. Punkt.

Även om båda älskar varann fortfarande?
  • Anonym (Slut är slut)
    Anonym (Ok?) skrev 2020-03-09 19:07:57 följande:
    Även om båda älskar varann fortfarande?
    Så om det räckte med bara det - varför är man då ex??
Svar på tråden Bra idé att dejta sitt ex?