• Mytilio

    Tror jag vill ha ett barn till men mannen verkar tveksam

    Vi har en dotter som är 9mån idag och min man har en flicka som fyller 7år i år som bor hos oss varannan vecka. Innan vi fick vårt gemensamma barn ville han inte ha fler barn pga han var rädd att hans första dotter skulle känna sig utanför i vår familj. Vi tog hjälp av familjerådgivning bland annat och efter det ändrade han sig och ville skaffa barn med mig. Systrarna avgudar varandra och vi gör allt för att storasyster inte ska känna sig utanför. Hon har även syskon hos sin mamma så för henne är det inget konstigt. Min man uttrycker ofta hur glad han är att vi fått vårt gemensamma barn och att han får uppleva det en gång till.

    Sedan vi fick vår gemensamma dotter har jag känt att jag vill försöka få ett barn till. Nu är hon ju så liten fortfarande och jag vet ju inte riktigt vad som väntar då hon blir äldre. Min man har uttryckt sig som att han tänker att detta är sista barnet, men han har också uttryckt att han ju tycker om barn ifall önskan från mig kommer upp. Grejen är den att jag är 38år och känner därför en viss stress att besluta om detta - samtidigt vill jag inte pressa min man och skapa en svår situation så som den var innan vi fick vår dotter. Vi har köpt och flyttat till hus under föräldraledigheten och ekonomin funkar men vi känner längtar så klart till lite bättre inkomst så vi kan renovera lite osv... Men allt sånt kan eg vänta.

    Jag vet inte vad jag vill med detta inlägg riktigt...kanske bara få höra någon solskenshistoria, få höra att det inte behöver vara en sån stress? Att vi kan vänta att ta ett beslut till i slutet av detta året? Hur ska jag tänka? Det tog 4mån för oss att bli gravida då jag var drygt 36år, inte för att det behöver betyda något i ekvationen men slänger in det ändå!

  • Svar på tråden Tror jag vill ha ett barn till men mannen verkar tveksam
  • Anonym (L)

    Med tanke på din ålder så bör ni inte vänta allt för länge om ni vill ha ett barn till. Frågan är ju dock om han verkligen vill ha ett till barn? Prata med honom om det. Vill han inte så vill han inte.

Svar på tråden Tror jag vill ha ett barn till men mannen verkar tveksam